High five!

Natten till måndag. 03.14. Nässjö. Statoil. Ler ett trött, självgott leende åt Norrländskan. Grillad korv har aldrig smakat godare. High five!

För några veckor sedan var jag genuint trött på nätturrar. Allt gick åt pipan och jag bestämde mig för att lägga lite mer tid på cashgame. Det var nog tur att jag inte följde den tanken. Denna månad har det nämligen vänt och jag är uppe på ett sexsiffrigt plusbelopp på turrar.

Detta trots att gårdagskvällen började med två bustade AA all in preflopp. Bland annat på 24h:s nioturre. All in preflopp med 250 bb mot KK. Turn K. De som säger att sidorna riggar åt sina team-medlemmar kan bita mig.

Det blev ändå en bra söndag, andra på raken, med en vinst och en andraplats totalt. Som vanligt gläder jag mig inte lika mycket åt vinsterna, som jag blir förbannad över förlusterna. Det är en obehaglig yrkesskada. När stålarna äntligen rullar in känns de oviktiga.

I natt kände jag mig ändå ovanligt euforisk. Så jag och Norrländskan bestämde oss för att fira med att dra till Statoil i Nässjö, som är det enda stället i trakten med nattöppet. Grillad och Cola. Stark senap. Ibland behövs det inte mer för att känna sig levande.

Kommentarer
Postat av: Jimmy L

Snyggt, grattis! Hoppas dybbanturen håller i sig! :)

2011-05-23 @ 14:24:54
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: dybban

Tack Jimmy, det hoppas jag med. Tar gärna med den till Bulgarien nästa vecka. =)



Ses vi där?

2011-05-23 @ 14:39:41
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Härligt! Speciellt med levandekänslan och vurren på statoil. Får tonårsfeeling. När första tjejen i gänget fick körkort åkte vi till McD i Alingsås (3 mil) och käkade glass. Stup i kvarten. Självklart unnar jag dig allt annat flyt också :) Grattis!

2011-05-23 @ 15:08:55
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, vi har två mil till Nässjö. Gillar grejen att göra en grej av det. De där sex milen tur & retur för en glass blir ofta rätt korta mil. =)

2011-05-24 @ 09:50:56
Postat av: HooG

stort grattis dybban!

visste ju redan du skulle ta hem steken långt innan

d va avgjort;)

men en korv på statoil, nja...

d e väl d som ligger där o rullar dygn efter dygn du menar? :)

2011-05-24 @ 20:05:13
Postat av: dybban

HooG: Hehe. Precis. De ligger där ett tag, och är rätt torra. Men med rätt sinnesstämning kan det mesta smaka bra. ;) Tack för supporten.

2011-05-24 @ 20:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0