Feberyrsel, Optikerspya och turrevinst.

Jag ligger här i soffan som ett ihopvikt kolli. Febern äter mig innifrån och snoret har täppt igen alla luftvägar. Veckoslutet har tydligen tagit ut sin rätt. Men det var det värt. Helgen blev en minnesvärd grindsession på Cosmopol.

Feberyrseln började sätta sig på huvudet redan under lördagens 1000kr-turre.
- Vilken spritsort är bästa medicinen? frågade jag det gamla gardet vid bordet.
- Gammeldansk och fernet.

Det var inte det svar jag ville ha. Gammeldansk smakar skit och fernet har jag fortfarande men av sen Optikern bjöd mig på en "jäger" på en nattklubb för många herrans år sedan. Det var banne mig ingen jäger, utan ren fotogen kallad fernet. Kräkreflexen började att jobba direkt och det tog tre, fyra sväljningar innan jag fick ner eländet i magsäcken.  Jag fick dock min mentala revanch när Optikern, för något år sedan, smakade sin egen medicin. 130 kilo finne vid namn Hannu tvingade honom då att svepa en sexa fernet på Eksjö Stadshotell. Optiken spydde rakt över disken, och flög iväg som en skållad katt mot toaletterna för att slippa betala de 500 kronorna i spyböter. Ett fint minne.

Med denna sidohistoria ville jag bara förklara min avsky gentemot fernet och varför jag valde att lyssna på andra örat när drycken kom på tal som medicin. Egentligen hade jag redan bestämt mig för whisky, och ville bara ha medhåll från de andra att det var ett lämpligt alternativ. Nu fick jag istället skäll för att jag ställde frågan när jag redan hade bestämt mig för vad jag tänkte dricka.

Hur som helst, febersvettningarna höll jag i schack med hjälp av isen i drinkarna, och trevliga samtal med bordsgrannarna. Själva spelet är inte så mycket att säga om. Turren hade 64 deltagare och vi började med 10k. När anten börjar ticka på efter några timmar gäller det att höja tempot, i bästa Gus Hansen-stil. Det brukar ligga väldigt mycket i potten preflopp så den som vågar vara mest aggressiv tjänar stort på sitt mod.

Jag kämpade på så gott jag kunde och lyckades med tur och skicklighet ta mig till finalbordet där en go göteborgare ägde cirka 80 procent av alla markerna. På något sätt lurade jag till mig det mesta av hans marker och vann sedan hela spektaklet. Det var första Cosmopol-turren för året, så det var skönt att öppna starkt. Det kanske kan bli en rankingfinal i år igen?

Framför allt känns det bra att vara i klonkform när jag i helgen åker till Värmland för ett besök i J-O:s, mer känd som Rock'n'roll, hem. Där kommer jag att sammanstråla med Lapproffe, Mattias "Pokerstar", Andy, och vad jag hört, även Dilba. Det låter som om det kan bli en minnesvärd helg, med mycket poker, och sinnessjuka konversationer.

Förhoppningsvis kan jag komma hem med tillräckligt material för att plita ner en liten intervju med Lappjäveln. Det skulle nog bli intressant läsning, både för dem som älskar honom, och de som älskar att hata honom. 

Nu ska jag käka tabletter och tycka synd om mig själv. Som det febersjuka kolli jag är.

Kommentarer
Postat av: Vigge

Här kommer jag och klagar så ligger du på din dödsbädd, SORRY...



Grattis till vinsten iaf och din blogg är den enda förutom den andra du skriver i värt att följa :D

2011-03-01 @ 18:04:54
Postat av: dybban

Precis, inte skälla på en döing. ;)



Men tack så hjärtligt för att du orkar följa bloggen. Du är en av mina favoritläsare tror jag. =)

2011-03-02 @ 00:32:55
Postat av: SpråkRoffe

KOLLI heter det din illitterata lilla jävel.

En sån alfapet som du är fan peliterande...

2011-03-02 @ 18:23:27
Postat av: dybban

HAHA! Just det, ett kollo bor man ju på. Eller eldar upp. =) Jag ska slå dig i armbrytning i helgen tror jag....

2011-03-02 @ 20:00:31
Postat av: J-O

Är du fortfarande förkyld i helgen, så ska du få en hästkur av mig, klenis ;-)

2011-03-02 @ 22:06:38
Postat av: dybban

Jag kommer säkerligen vara förkyld. Så jag ser fram emot din kur. Innehåller den alkohol, eller ska du banka sjukdomen ur mig?

2011-03-02 @ 22:23:48
Postat av: J-O

Var lugn Dybban, lite alkohol och nått annat, här bankas inget

2011-03-03 @ 01:47:36
Postat av: dybban

=) =) =)

2011-03-03 @ 12:29:58
Postat av: Roffe

Äh, jag är kass på armbrytning. Lämnar w-o direkt.

Näsbrytning är jag däremot distriktsmästare på, men det kan vi också skita i. Jag tar med lite Gammeldansk så driver vi det onda ur kroppen på dig.

2011-03-03 @ 15:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0