Grindkväll i soffan

Optikern stirrar upp från skärmen, tar en klunk av sin Grolsch och säger:
- Förresten, är det sant att du sitter och runkar till gamla WSOP-avsnitt från 2004?
- Men vafarao!
- Jo, det är så va? När vi andra kollar på gammal hederlig porr går du i gång på när Dan Harrington gör ett squeezplay!
- Håll käften optikerjävel!

Jag, Andy och Optikern sitter och har grindkväll hemma i min soffa. Andy spelar turrar för tusenlappen, men är ändå helt besatt av en 30kr Omaha-turre på SvS, där han sitter på finalbord. Det är något underbart fel med den mannen. 

Själv har jag torskat ett par turrar och börjar tilta ur på lösgodiset. Men har några livlinor kvar, så än kan det bli en bra kväll.

Förutom ölen och sällskapet, så njuter jag av att det i dag har blivit klart med två nya, suveräna, pokerbloggare till vår pokerblogg på AB. Nästa vecka kommer de att presenteras. Det var rätt kul, för vi tillfrågade bara två personer och båda tackade ja. Det kommer åtminstone bli en överraskning för er, skulle jag tro.

Nu ska jag se till så Andy mölar i sig mer kolhydrater. Vi har ju ett viktvad igång att han ska gå ner 18 kilo till Vegas i sommar. En trevlig turre står som pris. Men jag har ett hemligt vapen i kampen. Andy är väldigt svag för potatis.
- Får det lov att vara ett ostchips till Andy?

Och Optikern ger sitt berömda peptalk.
- Ingen blir gladare än jag om du lyckas, för att sätta dit Dybban är ju det bästa som finns. Men allvarligt Andy, tror du att du kommer att lyckas? 18 kilo är jäkligt mycket. Du måste ju typ sluta äta.

Kommentarer
Postat av: rosjon

Jag håller på Andy, det går att gå ner 18kg fram tills dess.Klart, det hade varit enklare om han börjat om han vägde över hundra när han började;)

Vad får man för odds på att han lyckas?

2011-02-19 @ 08:37:49
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: Andy

Tack för en trevlig kväll. Synd på bubblan i 1000 kr dock.

Rosjon, jodå jag vägde över 100.

Det ska gå:)

K8s var nöt va?

2011-02-19 @ 11:19:53
Postat av: dybban

Rosjon: Alltså, jag tror ju också att han kommer att lyckas egentligen. Det är bara Optikern som är född pessimist. ;)



Men vad vill du ha för odds för att betta? ;)



Tack själv Andy. Vi var ju riktiga bubbelgubbar båda två igår. Tur att det går fler tåg...

2011-02-19 @ 11:54:17
Postat av: Roffe

18 kilo. Vad är problemet? Det är ju bara att köra ner ena benet i en flistugg. 18 kilo borde ligga strax under knät. Allt för att piska Dybban...

2011-02-19 @ 13:23:34
Postat av: rosjon

Jag vet ju hur svåra de sista kilona är, tror Andy lätt klarar 15, de sista 3 blir de svåraste. 1,5ggr pengarna, så är det taget

2011-02-20 @ 08:16:03
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: Pokerstar

Fast köra ned benet i en flistugg måste göra förbannat ont...Men han skulle passa in bra bland alla andra rullstolsbundna i LAS Vegas

2011-02-20 @ 08:40:17
Postat av: Roffe

En sann Fagbettare känner ingen smärta. Om han mot förmodan skulle göra det, så erkänner han det aldrig.(gammalt djungelordspråk)

2011-02-20 @ 19:51:51
Postat av: Andy

Bandsågen på jobbet står och väntar om det skulle behövas.. Allt för att slå dybban:)

2011-02-20 @ 21:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0