Slowrollad och förnedrad

Jaha, det var det. Ska ärligt säga att jag aldrig kom in i matchen. Redan i första handen förlorade jag över 1/3 av stacken med KK mot 1010. Sen kändes allt som nordpoolen. Kan någon tycka lite synd om mig? Pokermagazine följde min framfart. Och ni ser ju att jag är bedrövad. Det kan ju också bero att jag inte kan skratta efter min muskelbristning. Så det gäller att inte sätta sig i roliga situationer i onödan.


- HU glo-tävling?

Efter fem timmar har jag bara 15k kvar. Chipleadern på bordet med 60 i stacken höjer till 1600 på cutoff (blinds 200/400). På knappen viker jag upp JJ. Prisske gud, äntligen kommer skatteåterbäringen. Jag slår om till 4600. Israelen tänker länge och synar. 7-hög flopp. Check, jag ställer för mina sista 10k. Israelen vill ha en chipcount. Jag tänker "gött, syna mig med 44 eller nåt nu då". Han steker lite till och synar. Jag vänder glatt upp mina små gubbar. Och han viker fram QQ!!! Årets slowroll. Förbannat.

Både Andy och Mattias är vidare till dag två. Andy har legat fint med hela tiden, och har trots mycket otur en bra bit över medel. Mattias är segare än buffalokött och ligger och guppar med en stack precis under 20k. Jag önskar dessa herrar ett stort lycka till i dag.


Mattias fastnade för en gångs skull på bild.

Tråkigt nog blir det nu jag som får bära "I love my boyfriend" på bröstet under morgondagen fotbollsmatch. Jag är faktiskt rädd på riktigt. Jag berättade om t-shirten för en kille här nere och han svarade spontant.
- Å fy fan, de hatar ju bögar här.

I dag är det ett sidoevent för 500 euro. Kanske spelar det. Samtidigt vill jag göra något annat än spela poker när jag ändå är här, så vi får se.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag är på riktigt rädd för vad som kan hända där nere med den tröjan på dig.

Matthias och Andy är ändå så pass mycket karlar att folk förstår ironin. Men du... ojoj det här kan gå hur som helst.

2010-09-25 @ 16:13:53
Postat av: Roffe

Vill min gode optiker påskina att Simon skulle vara bögig på något sätt?

2010-09-25 @ 19:20:14
Postat av: Optikern

Absolut inte... Lite frökenaktig kanske. Det är tur att han har en duktig skäggväxt.

2010-09-26 @ 15:23:48
Postat av: Sofie G

Du ser bitig ut på kortet! Armhävningarna börjar ge resultat. Det kanske skrämde homofobiska spanjorer? Hoppas!

Trist att det gick som det gick. Som plåster fyra tips på aktiviteter: ta tåget till Sitges, diskutera Stieg Larsson triologin med lokalbefolkningen, leta efter citatet "QUE ES LA VERITAT" på Heliga Familjens Botgöringstempel eller drick öl och beacha (8 grader och höstkyla i Sörmland).

2010-09-26 @ 18:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0