"Dobselius" på utelistan

Kunde faktisk inte låta bli att dra på smilbanden när jag såg att min antagonist "Dobselius" faktiskt är mest ute i hela pokersverige enligt pokerlistings.

Dra Ute-listan vecka 37

1. "Dobselius"

"Dobselius"* är stroppen som anmält pokerspelaren och bloggaren Dybban för brott mot namnlagen. Detta trots att Dybban slutat använda Dobselius som pokernick, vilket var det Dobselius hade problem med.

 

Kanske hittar vi i denna absurda och lite tragiska historia förklaringen till att den mytomspunne Isildur1 vill förbli anonym.

Det är inte skatteskäl som håller Viktor Blom (om det nu är han som är Isildur1) tillbaka, utan han är helt enkelt livrädd för att bli stämd av någon nitisk släkting till J.R.R. Tolkien** - eller ännu värre en släkting till Isildur.

 

*= Dobselius är ett någorlunda fingerat namn.

**= Isildur är en karaktär i Tolkiens trilogi "Sagan om ringen".

...........................................................................................................................................

Om några timmar sätter jag mig på ett plan till Barcelona för att spela EMOP. Så nästa inlägg kommer från 25-gradig värme. Ska, som vanligt, försöka ta så mycket bilder som det går. Men jag vet ju hur det brukar bli. Vem orkar bära på en kamera?

 

Förhoppningsvis får jag, Andy och Mattias plats redan i morgon dag 1a, annars slår vi på stort under fredagens dag 1b i stället. Troligtvis blir det upp mot 500 spelare i turren. Det borde betyda mellan en och två miljoner kronor i förstapris. Jag kommer bestraffa mig själv genom att inte spela SM på Malta om jag hamnar utanför pengarna.


Kommentarer
Postat av: rosjon

Får vi hoppas vi får se er allihop på Malta då, gl

2010-09-22 @ 22:34:11
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: Roffe

Hoppas du klonkar stort.

Förära Mattias ett "kalsongryck" och hälsa från mig.

2010-09-22 @ 23:08:04
Postat av: S.

Lycka till för tusan! Hoppas du vinner hela skiten!

2010-09-23 @ 00:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0