Med finskjorta på...

Jag ser på dig, och du ser på mig. Och jag säger, ja ja jag vill...

Finskjortan är på. Frisyren tillrättalagd. Snart är det min tur, våra blickar möts. Jag ser på dig och säger:
- Ja, jag skulle sätta in pengar.

Det som borde kännas som en kärleksgåva vill du knappt ta i med tång.
- Var har du fått de här pengerna i från?
- Eh, spelat poker.

Din avsmak känns i luften. Din rynkade uppnäsa, veckade panna och nonchalanta blick säger allt. Du tror mig inte, trots finskjortan. Helvete. Min sanning är en lögn i dina ögon. Hur ska jag vinna över dig?

Det är samma visa varenda gång. Kontanta pengar är smutsiga. Antingen kommer de från ett regelrätt rån, eller så är de svarta från Thairestaurangen. Jag slår vad om att bankkärringen tror att jag tvättar pengar från frugans café när jag sätter in kontanter. Det känns inget vidare. Inte för att jag bryr mig för min egen skull, utan för att frugan är helylle. Och helvit när det gäller såna grejer.

Det blir lätt att man drar en vals, en massa tomt snack om ingenting alls.


Om banken inte tror på mig när jag talar sanning. Gör de det när jag ljuger då? Jag undrar om det finns någon klockren lögn, så man slipper de där blickarna? Och förnedringen när man måste skriva på en massa papper om var man fått pengarna ifrån. Den som kommer på den bästa vita lögnen bjuder jag på bärs när vi ses.

För övrigt är Gyllene tider inget vidare.

Kommentarer
Postat av: dede09

Det är vad jag kallar ett I-lands problem...

2010-05-17 @ 12:38:20
Postat av: Optikern

Trots all redigering så heter det ändå Thairestaurang.

Konstigt nog har jag aldrig stött på detta problem, men sen hanterar jag ju inga stora mängder pengar heller :)

2010-05-17 @ 13:55:42
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: hanna

Du skulle ha lämnat kvar dem i min Marc jacobs, jag tyckte att de låg bra där :)

2010-05-17 @ 15:59:01
Postat av: Pokerstar

Du får fan skylla dig själv när du väljer att vinna så mycket på engång. Själv spelar jag bort alla pengar, så att man slipper stå där med 40 k i banken och skämmas.

Det som värre är att du får behålla alla pengar, medans Lina O är smart nog att klonka på Pokerstar där 30% försvinner i skatt. Men du lär väl dig en dag du med :)

2010-05-17 @ 16:00:58
URL: http://vegas2008.blogg.se/
Postat av: dybban

Optikern: Det är väl själva farao att man inte ska f ha ett enda stavfel innan du kommer sättandes. Du lever verkligen för att läskvalité. Nu har jag stavat rätt, bara för din skull. =)



Hanna: Ja, den väskan var som gjord för att ha cash i...



Pokerstar: Ja, jag får väl skylla mig själv. Får börja klonka på Pokerstars i stället. Men det blir svårt i och med att jag aldrig spelar där. Skulle aldrig betala skatt i onödan, trots att jag röstar rött. En liten Thairestaurang bor det ändå i mig.



2010-05-17 @ 16:17:27
Postat av: Boubben

Säg att du har sålt mopeden på blocket och fått betalt i cash!

2010-05-17 @ 16:46:22
Postat av: dybban

Finns det mopeder för 40k? =)

2010-05-17 @ 17:10:30
Postat av: Optikern

Eu-moppar!

Dybban jag påpekade det för att din utkastversion låg ute nån timme på nätet tills du uppdaterade den.

Amatör!

2010-05-17 @ 17:37:07
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Boubben

Visst gör det det! ;)

2010-05-17 @ 17:39:03
Postat av: Minna

Det är bättre du ger pengarna direkt till mig så handlar jag upp dem ist. Inga onödiga mellanhänder!

2010-05-17 @ 18:12:02
Postat av: dybban

Optikern: Blev lite fel där ja...frugan drog iväg mig på lunch och jag tryckte på fel knapp så det publicerades innan jag skrivit klar.



Minna: Bästa idén hittills. Och den sämsta. =)

2010-05-17 @ 18:15:14
Postat av: mutti

Förtjänst av bakluckeloppis kanske accepteras? De vet ju inte hur stor bil du hade att fylla med prylar!

2010-05-17 @ 18:31:44
Postat av: Roffe

Säg att du sålt röv på AIKs årsstämma. Fullt trovärdigt och helt lagligt dessutom.

2010-05-17 @ 23:06:00
Postat av: dybban

Mutti: Hehe, ja jag har faktiskt ett par årgångar Kalle Anka som skulle behöva säljas...



Roffe: Du vann ölen. Säg till när du är sugen så ses vi.

2010-05-18 @ 00:35:03
Postat av: Pokerstar

Kan du inte spela in det när du säger det till banken.(ang. rövar och AIK)

2010-05-19 @ 09:42:58
Postat av: dybban

Hö, om jag får låna din utrustning...

2010-05-19 @ 13:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0