Pokerkriget

Min bloggvän Mattias har som bekant återstartat andra världskriget, även kallat pokerkriget. Det är ytterst underhållande, men jag blir väldigt förvirrad över vilket land man ska hålla på. Vem ska man tycka om och vem ska man ta avstånd i från? Hitler-Ken, Polen-William, Mike the Great? Eller ska man helt enkelt bara lägga armarna i kors, se på och roas?

Jag känner ju egentligen ingen av huvudpersonerna i denna soppa, så jag borde väl inte ha någon åsikt. Jag har för mig att Linda Olofsson för ett tag sedan skrev något i stil med "så länge han inte gör något dumt mot mig eller mina kompisar så bryr jag mig inte". Och så har jag också tänkt många gånger i livet. Så länge det inte drabbar mig så får det vara. Det brukar bli skönast så. Men.

Martin Luther King sa en gång:
- Det värsta är inte de onda människornas ondska utan de goda människornas likgiltighet.

Det är ett av de bästa citat jag vet. Jag tolkar det som att man inte ska tolerera att någon blir nedtryckt i skorna eller orättvist behandlad. Om det så är din bästa vän eller snubben som står bakom dig i kön på konsum och luktar vitlök.

Sen är det ju inte så lätt som det låter. Det finns ju många charmerande idioter. Jag vet, jag har träffat Jimmie Åkesson. Han var förbaskat pratglad, enkel och trevlig. Det var svårt att inte börja tycka om honom en aning. Tills han började prata politik. Då vaknade jag igen. Det jag vill ha sagt är att världen inte är svart och vit. En gris kan i bland vara en ko. En bluff visar sig vara nöt. Men kom ihåg att en idiot är en idiot även om han är charmerande.

Heja Polen! Eller Hitler! Vad vet jag? Ett pokerkrig är ju faktiskt inget riktigt krig. För en gångs skull känns det rätt att gå emot mitt favorit-citat, lägga armarna i kors och vara likgiltig.



Kommentarer
Postat av: PokerStar

"Tyvärr" kan du inte få ett eget land än. Dock med din SvS titel så får du bli "Hertig av Småland".

Vi svenskar satt ju dessutom med "armarna" i kors;)

Skall uppdatera kartan senare:)

2010-03-24 @ 07:56:04
URL: http://vegas2008.blogg.se/
Postat av: dybban

Blir Linda Olofsson min drottning då? I så fall blir frugan inte glad. Och för mig blir det ju nästan omöjligt att lyda under två kvinnor. En så fin titel är dock svårt att tacka nej till...

2010-03-24 @ 08:25:37
Postat av: Pokerstar

Trodde Eksjö var vårt svar på Salt Lake City, Utah. Men jag kanske är felunderättad?

2010-03-24 @ 10:32:47
Postat av: dybban

Du menar att jag skulle vara mormon?

2010-03-24 @ 11:22:59
Postat av: Optikern

Haha Dybban som polygamist. Han skulle må då. Inte Minna dock :)

2010-03-24 @ 11:25:49
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optikern

Avdelning internt

En rolig grejj:

Det inlägget jag just skrev krävde i vnlig ordning att jag skrev in några slumpade ord.



"next corduroy" blev det den här gången. Rärr roligt eller vad säger du Dybban.

2010-03-24 @ 11:27:17
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Du har blivit dubbad. =)

2010-03-24 @ 12:00:48
Postat av: PokerStar

Ja jag trodde det. Men är det inte så, så får Lina O bli din Reinfeldt istället...:)

2010-03-24 @ 15:11:43
Postat av: dybban

Så nu är jag bisexuell också? Bisexuella mormoner är nog tämligen sällsynta.

2010-03-24 @ 15:21:54
Postat av: PokerStar

But(t) your are special...

2010-03-24 @ 20:22:30
Postat av: Roffe

Den världsberömde "PokerStar" är även inne på min blogg och berättar för mig vad jag skriver om och vad jag tycker egentligen...

Ruskigt pinsamma polare du har Dybban.

2010-03-25 @ 18:26:00
Postat av: dybban

Jag har träffat er båda lika många gånger (1), så vi är lika mycket polare, du och jag, Roffe. Det jag kan säga är att ni båda är intressanta och humoristiska människor som säkert skulle tycka om varandra om ni tog ett snack över en öl.



Era personliga vendettor på nätet måste jag tyvärr lägga armarna i kors åt. Jag är ju Hertig i Småland och har annat att tänka på...=)



2010-03-25 @ 18:42:14
Postat av: dybban

Men det är klart. Hade han avslutat varje kommentar med puss! till mig så hade jag nog också lackat...

2010-03-25 @ 18:49:41
Postat av: Pokerstar

Men snälla Roffe, skall du söka tröst hos Dybban nu oxå. Jag ber om förlåtelse ifall trampade farbror på tårna...puss

2010-03-25 @ 23:02:02
Postat av: dybban

Det gör ont i hjärtat att se er hålla på och gnabbas. Kom igen nu grabbar.

2010-03-26 @ 10:29:57
Postat av: Pokerstar

Jag kan hålla med Lapproffe att mitt ordval (HAT) var felaktigt i sammanhanget Jag får skylla på min korrekturläsare R Wonderbaum.



Lycka till i helgen von Dybban, Hertig af Småland

Pu...nej just det....

2010-03-26 @ 12:55:12
Postat av: Roffe

Men ordvalet "jordens avskum" tyckte du var helt okej Mattias?

Jag söker ingen tröst någonstans, men när folk som jag gillar kallar dig för "kompis" så måste jag kolla läget.



Trampa mig på tårna hur mycket du vill, men du kan ge dig fan på att jag trampar tillbaka...

2010-03-27 @ 16:24:00
Postat av: PokerStar

Ok Ok Lappleffe, jag erkänner att mitt ordval var fel när jag ställde min fråga. Ber om ursäkt. Skall försöka tänka till en extra gång innan jag ställer mina frågor.

2010-03-27 @ 17:38:40
Postat av: Roffe

Taget. No hard feelings från min sida. Konstigt nog så gillar jag sånt här, ha ha.

2010-03-27 @ 18:28:57
Postat av: PokerStar

Ingen "hårda känslor" här heller, Darth V.

// Luke

2010-03-27 @ 18:50:06
Postat av: Roffe

Sen är det ju lite kul att Dybban får trafik på sin sida. Det förtjänar den konflikträdda lilla skiten...

2010-03-28 @ 00:15:39
Postat av: dybban

Vad fint att ni rökte fredspipa till slut. Och visst är jag kanske lite mesig Roffe, men vi har alla olika roller i klassen...



2010-03-28 @ 17:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0