Kändisspotting och Event #42

Även om det inte var Main Event var det verkligen en speciell känsla att få spela ett WSOP-event. Det brukar inte pirra så ofta i magen längre innan man ska spela live, men det gjorde det den här gången. Det var kul att få gå runt och stöta på diverse storstjärnor som man bara sett på tv innan. På bordet bredvid satt Gavin Smith och mitt emot mig den bästa kvinnliga pokerspelaren genom tiderna enligt mitt tycke, Kathy Liebert, som har spelat in totalt 5,6 miljoner dollar på turrar. Hon åkte dock ut långt före dybban denna gång.


En koncentrerad dybban i världens största pokerlokal på Rio.

Till och med på toaletten fick jag celebert sällskap då David Benyamine stod och läckte i pissoaren bredvid. Alla män i USA är homofober så det är kutym att man stirrar maniskt in i väggen när man gör sitt vid pissoaren. Så jag har inte så mycket mer att rapportera från det mötet.

Event #42 No limit 1500 dollar började lysande. Efter två timmar hade jag tripplat min stack och jag började få guldfeber. Efter nio timmar var det bara 600 spelare kvar av 2500. 270 fick pengar. Då låg jag fortfarande helt ok med, en bit över medel. Över 600 000 dollar i förstapris hägrade. Då plötsligt från ingenstans hände det värsta som kan hända i poker. Man åker ur utan att man kan göra något åt det. Toppset mot färgdrag all in på floppen. Självklart stod inte min nöthand.

Om hur jag kände mig direkt efter eventet kan ni läsa om här. Det var ingen vacker känsla.

Vi har fortfarande inte varit ute och "klubbat" ordentligt. Kanske tar vi på oss de medsläpade kavajerna ikväll och besöker något ställe. Det kan var dags att ta åtminstone en kvälls paus från pokern.

Edit: Alla tjejer som hellre vill läsa en lampblogg kan kolla in fler bilder på Optikerns blogg. Och den som vill läsa om några av våra sjuka upplevelser  (bland annat ett regelrätt rallarslagsmål) i Vegas kan titta till Mattias blogg. Han blev lite purken för att jag inte skrev på aftonbladet att det var han som tagit alla bilder på mig under eventet. Så jag får väl ge honom cred nu då. Han är en jäkel på att smyga sig runt och fota. Han tar sig förbi vakter som om han var genomskinlig och offrar allt för en bra bild. En ny karriär på gång kanske? Har jag berättat att Mattias inte är riktigt klok förresten? I så fall gör jag det nu. Han är inte riktigt klok. Men det är betydligt roligare att hänga med såna människor. I alla fall i Vegas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0