Summering 2009

Detta år har varit fantastiskt på många sätt. Rent pokermässigt har jag fortsatt att hålla en väldigt jämn standard. I kronor och ören har jag tjänat exakt 345 000 kronor på min hobby. Det är något sämre än förra året då det slutade på ungefär 10 k mer. Att jag bara haft en minusmånad på över två år är jag väldigt stolt över.

Jämfört med Islidur1 är min åsrvinst bara några big blinds. Men jag lever i verkligheten och respekterar de summor mitt pokerspel drar in. Om man till exempel räknar ut hur mycket herr Svensson måste dra in i månaden för att tjäna samma summa, skattad och klar, så krävs det en månadslön på mellan 50 000-60 000 riksdaler. Och då har jag ändå ett arbete bredvid som drar in en del. Ser man det på så sätt så är jag väldigt nöjd med min hobbyinkomst. Jag tror faktistkt att jag tjänar lika mycket som min mor och far ihop på att leva ett rätt så trivsamt liv. Och då jobbar farsan 125 procent. Det är rätt så skruvat. Jag skäms faktiskt ibland.

Frugan gillar för övrigt inte att jag skriver ut ur mycket pengar jag tjänar. Hon tror att vi ska bli rånade. Jag försöker förklara för henne att det finns rätt många personer i Sverige som är ett par snäpp rikare än oss och ändå inte blivit antastade av män i svarta luvor. Dessutotm tycker jag själv att det är väldigt inressant att läsa på andra pokerbloggar hur mycket pengar folk drar in, däför ska jag fortsätta försöka hålla er uppdaterade med hur mycket pengar det rör sig om. Om någon kommer på tanken att råna mig får jag väl sluta med det. (Jag har inga pengar hemma!)

Ur ett bloggperspektiv har det här året varit som ett enda stort ärovarv. Jag har bloggat i snart 1,5 år. I början skrev jag bara för mina allra närmaste, det vill säga tio-tolv stycken. Nu har jag läsare så det räcker till en fet fest. Jag vet inte vad mitt mål var från första början med mitt bloggande? Troligtvis var det att bara få skriva av mig. Sjävlklart är det roligt att många läser dybbans alster, men är det ett mål i sig?

Ibland tror jag att det blir tråkigare med många läsare. Det är lite som när man gick på gymnasiet och diggade ett indipopband som ingen annan kände till. Det var grymt, men ett halvår senare lyssnade hela skolan på Belle & Sebastian och det var inte lika coolt längre. Men va farao, jag är väl inget popband så jag vill ha alla läsare jag kan få. Den största anledningen till att jag fått fler läsare är nog inte mitt egna skrivande utan andras vänliga ord. Som Valterego och Lapproffe som till och med utnämnde mig till årets pokerblogg. Det känns så klart som honung mot tungan att läsa sådana lovord, men samtidigt tvingas jag utstå en viss rodnad av skam då jag inte finner mig värdig sådana prisningar. Jag är trots allt bara en liten dybban som varken är en superstjärna i poker eller en hyllad skribent. Hur som helst får det mig att vilja utvecklas i bägge kategorierna. Förhoppningsvis gör jag det under detta år.

Några mål sätter jag dock inte upp. Inte ens att tjäna mer pengar än jag gjort under 2009. Jag vet att det blir allt svårare att överleva som pokerspelare. Och då jag sjäv mest tjänar pengar på andras inkompetens än min egen briljans så hoppas jag bara tjäna så mycket så möjligt. Leve fisken! Och ett gott nytt år önskar jag er alla!

Kommentarer
Postat av: hanna

leve dybban med guldbyxorna!!!

2010-01-06 @ 09:33:22
Postat av: Pokerstar

JAG kommer stå utanför ditt hus med en svart luva på huvudet ifall du INTE ställer upp i nästa års "sverige-rankingen." Du är utsedd av mig som min personliga morot 2010.

2010-01-06 @ 09:48:13
Postat av: dybban

Haha, du skulle vara en sån där tjuv som halkar på trappan och bryter benet.



Vi får se om jag kan ge dig en match...

2010-01-06 @ 14:17:24
Postat av: Pokerstar

Förmodligen, men då skulle då åka på ett härligt skadestånd som skulle bekosta mig ett par inköp till Unibet Open eller dyl.

2010-01-06 @ 16:54:21
Postat av: dybban

Hm. Det kanske är dags att skotta trappan...

2010-01-06 @ 19:09:50
Postat av: Minna

Det tycker jag älskling. Just do it!

2010-01-06 @ 19:35:47
Postat av: Optikern

Gratulerar!

2010-01-07 @ 12:27:27
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0