dybban plus mot Anton Wigg

22-åriga Anton Wigg vann alltså EPT Köpenhamn. Förutom äran kammade han dessutom hem närmare fem miljoner svenska kronor.

Jag har träffat Anton Wigg en gång, i Tallinn förra året. Jag satt vid ett fullt 50/50 cashgamebord när han kom förbi klockan 06.00 på morgonen. Vår konversation lät ungefär så här.
- Är det någon som vill sälja sin plats? frågade Anton.
Inget svar.
- Ingen som vill sälja sin plats för en femhundring?
- Kanske killen som sitter och sover, garvade någon.
Jag blir tillknuffad och välter samtidigt omkull min egen markerhög.
- Eh, ups. Sorry. Well played. Gjorde jag något dumt?
- Vill du sälja din plats?
- Nja...
Jag visste såklart att jag var slut för kvällen och borde gå upp på rummet och lägga mig. Men jag ville ju inte ge mig så lätt och tänkte att jag skulle klämma ut så mycket som det gick från den unga nykomlingen.
- Vad får jag?
- 500.
- Taget!

Ja, 500 spänn är alltid 500 spänn. Så jag är väl en av dem som kan säga att jag faktiskt ligger plus i mitt heads up-spel mot EPT-mästare Wigg. Inte det sämsta. Inte det sämsta alls.

Kommentarer
Postat av: Optikern

lol!

2010-02-22 @ 21:03:09
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Andy

LOL

2010-02-24 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0