Ännu ett "åka-ur-nätturre-utbrott"

Det har varit en tung pokermånad. Då det för tillfället är riktigt dåligt värde till och med på Svenska Spels cashgame så har jag försökt grinda lite turrar istället. Det har blivit 4-5 finalbord de senaste dagarna, men när det väl gäller har det skitit sig riktigt och jag har fått nöja mig med småplock.

Värst var det ikväll i Indis favorit 109$ freeze på partypoker. När vi var sex kvar så ledde jag rätt överlägset, men förlorade sedan tre all in situationer på raken.

1. K10 vs QJ. Det var inga konstigheter. Jag höjde på knappen och big blind som var short ställde in och jag ledde till min glädje. En dam räddade dock upp saken.

2. Åkte ner på 80k (blinds 2/4k) och fick A10 på bb. Lilla blind ställde mig för 40k. En given syn från min sida och han visade J3. En trea direkt på flopp gjorde det inte ens spännande.

3. Jobbade så upp mig till 50k och ställde på knappen med AQ (fortfarande 2/4k i blinds). Fick syn av bordets nya chipleader med K10. (Antar att det var en marginell syn för 2/3 av stacken?) Tian på river gjorde att jag fick ett av mina klassiska åka-ur-nätturre-utbrott.

Dessa utbrott kan ju se ut lite hur som helst då de är helt improviserade. Denna gång drog jag tröjan över huvudet, bet kraftigt i tyget samtidigt som jag försökte spotta förbannelser över mina opponenter. Under tiden hoppade jag någon slags regndans på vardagsrumsgolvet. Det var inte vackert, men nödvändigt.

720$ var ingen vidare tröst. Jag behöver bättre upp för att den här månaden ska komma upp på godkänd plus. Om jag ska se det positivt så är jag i alla fall plus...

Kommentarer
Postat av: Minna

Skrattade lite åt dig inne på toaletten.

2010-02-17 @ 19:42:32
Postat av: dybban

Spionerar du på mig?

2010-02-18 @ 00:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0