I ottan, mot Finnkampen

Jag avskyr tidiga morgnar. Precis när väckarklockan ringer, och man är så där trött så man skulle kunna offra sin skäggväxt för att få sova en timma till, hatar jag världen. De där första sömndruckna minuterna när man hasar upp ur sängen och vet att man har massa jobbiga saker framför sig, som att klä på sig och borsta tänderna, är förfärliga. Matlusten är som bortblåst och ingenting känns roligt. Ingenting känns värt att gå upp för. Då brukar jag på allvar tvivla över livets mening. Jag är så morgontrött att jag får självmordstankar.

 

Därför känns det aningen jobbigt att Andy hämtar mig mitt i natten, klockan 06.00, imorgon för avfärd mot Skavsta och Tallinn. Det är dags för Finnkampen. Kanske kan vetskapen om att jag har en fantastiskt rolig helg framför mig göra det värt att kliva upp ur sängen utan att tycka synd om mig själv...

 

Inför resan har jag laddat med film av Schilling-gänget. Först "En liten film om manlig vänskap" vars främsta innebörd är ett citat i filmen.

- Män klarar inte av att bara vara vänner. Förr eller senare vill de ligga med varandra.

Då jag, Mattias och Andy, ska dela rum så känns handlingen sådär. Särskilt då vi på lördag ska spela Main Event i rosa flugor.

 

Självklart har jag även sett "Torsk på Tallinn". Vissa filmer tröttnar man aldrig på. Den svarta humorn och dekadensen är så brutal. Så Tallinn.

- Slobban o jag vi går direkt på andrasorteringen va.. skadat gods. Ja det är lite sådär, men under de där trasorna så finns det allt en del gött å hitta.

 

Kanske tar jag med en dator. I så fall ska jag försöka uppdatera hur det går. Om jag orkar gå upp på morgonen vill säga.


Kommentarer
Postat av: Andy

Ähh, du är för känslig dybban lille:)

Torsk på tallinn är ju en riktig klassiker. Själv har jag laddat me ett gäng avsnitt av the big game.

2010-12-16 @ 15:49:05
Postat av: dybban

Ja, du tänker då bara på poker du. ;) Din livsnjutare...

2010-12-16 @ 15:53:23
Postat av: Anonym

Vem har lärt dig att ladda hem film?

2010-12-16 @ 16:57:42
Postat av: dybban

Ladda hem? Jag har inte laddat hem något. Det kan låta konstigt, men jag har faktiskt kompisar med filmer.

2010-12-16 @ 17:11:04
Postat av: Roffe

Kan du inte slanta grabbarna lite, så att de hämtar dig med en bårbil och låter dig sova hela tiden, sköter incheckning och sånt och bär dig till planet...

De där snålbögarna ställer säkert upp för ett par hundringar.

2010-12-16 @ 22:12:28
Postat av: dybban

Haha, jädrar vilken bra idé. Jag skulle känna mig som Phil Hellmuth när han han blev inburen som Caesar till WSOP förra året. Fast jag skulle inte vinka till folket, utan sova istället så klart. Det skulle vara värt varenda hundring...

2010-12-17 @ 00:43:22
Postat av: Roffe

Med några fina "sepofantabletter" skulle du faktiskt kunna sova dig igenom hela Finnkampen. Ingen skulle se skillnad på ditt tajta bögspel ändå.



Du skulle inte ens känna när Vittula-Jorma stryper dig med din egen scarf. För att inte tala om vad Manne Mustalainen skulle kunna göra med din card-protector...



En total medvetslöshet är alltså att föredra.

Minns inget, erkänn inget och vinn för helvete inget...

2010-12-17 @ 03:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0