Det var faktiskt Jånni Balle...

Du ser dig själv utanför din kropp. Armen rycker till, som i en spasmisk rörelse. Det är inte längre du själv som styr. Musen i näven slungas fram, som i slowmotion, och träffar dataskärmen. Något går sönder. Bilden bryter.

Det är fortfarande inte du själv som sitter i förarsätet. Någon har fått det att brinna i huvudet på dig. Dataskärmen ger i från sig konstiga ljus, regnbågens färger. Plötsligt vaknar du upp, som ur en koma. Undrar. Va hände egentligen? Gjorde jag verkligen det här? Nä, så dum kan jag bara inte vara. Men regnbågens färger fortsätter att lysa. Bevis svåra att förklara bort. Tydligen är jag verkligen så dum.

För första gången under min karriär har jag tiltat sönder en dator. Jag var inte ens särskilt irriterad. Eller jag borde i alla fall inte ha varit. Fick syn av AA när jag skulle sno blinds sent i en turre bara. Inga konstigheter. Men som i en reflex skickade jag ändå i väg musen och spräckte skärmen. Jädra dålig kvalité på datorerna nu för tiden. Min gamla tjockskärm hade aldrig gett upp för en sån liten smäll.

Men kvalité eller inte. Nu känns det rätt pinsamt. Varför liksom? Och nu måste jag köpa ny dator med. Det blir till att dra in julklapparna till syskonen i år. Allt för en spasmisk, oplanerad rörelse i armen.

Av någon anledning fladdrar Magnus Ugglas gamla dänga "Jånni Balle" runt i skallen. Texten.

"Det var faktiskt Jånni Balle som sa
Ja, jag lovar, det är sant, det var inte jag
Jag kan inte alls rå för
det Jånni gör"

Jag får väl döpa mitt pokeralterego som gör dumheter på tilten till något fräckt. Det var faktiskt idiot-dybban, inte jag.

Kommentarer
Postat av: Joppe

Skönt att höra Simon, jag känner mig genast mer mänsklig... minns för några vårar sedan när jag gick loss, fast jag körde varianten där jag med full handkraft slog näven på datorn rakt ovanför där hårddisken sitter. Crash boom bang=).



Sen har jag även lyckats slå sönder ett fönster (liten spricka). Efter en förlorad pott så drog jag iväg några mynt (med en fasansfull kraft) från skrivbordet och vips satt det ett mynt i rutan. Jag sa till hyresvärden att jag försökt döda en fluga med en stor bok. Hon köpte det...



Man får lära av misstagen, du kanske ska slänga musen i väggen nästa gång eller kanske mot ett fönster. Rutan var nämligen inte så dyr att byta ut=).

2010-12-06 @ 02:17:54
Postat av: Danne

Alltid bra att ha något billigt till hands nära datorn om (när) tilten slår till. Gärna en sak som låter mycket om man slänger det i golvet. Tips på andra saker som råder bra bot på tilt:

-Slå igen en skåpslucka/garderobsdörr förbannat hårt - låter jättemycket, och håller förvånansvärt väl, redan vid IKEA-kvalitét.

-Skrik så högt du kan. Bor du i lägenhet är det nog att föredra att skrika i en kudde. Kanske inget bra beteende att lägga till sin repertoar om man spelar mycket live..

-Lägg band på dig själv.. Men vem fan är så stark? =)

2010-12-06 @ 03:57:08
URL: http://skoogh.bloggplatsen.se
Postat av: Viktor Svärd

Gör som jag.



Släng på "Last Christmas" med Wham, baka lite pepparkakor & ta en alkoholfri öl (smakar strumpa).



Efter den terapin är du lungn som en filbunke.

2010-12-06 @ 09:35:20
Postat av: Danne

Och btw, är det inte för just sådana här saker som man har drulleförsäkring inbakad i sin hemförsäkring? Kolla upp det! =)

2010-12-07 @ 12:36:08
URL: http://skoogh.bloggplatsen.se
Postat av: dybban

Joppe: Skönt att se att även andra "normala" människor har gjort liknande grejer. =)



Danne: Mycket bra tips! Skrika är något jag faktiskt har gjort en del i min karriär. Ibland sliter jag även av mig tröjan och biter i den.=)



Angående försäkringar så har det aldrig varit min starka sida, men en hemförsäkring borde väl till och med jag ha. Värt att kolla. Tack!



Svärd: Haha! Jag undrar om inte den där terapin skulle få mig att tilta ännu mer. ;) Hoppas vi ses snart förresten.

2010-12-07 @ 14:07:16
Postat av: BENITA

sv: Tack så mycket! Hoppas allt är bra med dig annars. Krams

Postat av: NPPA87

Vissa säger att; uttrycket tilta, är väldigt 2006. Jag är glad att jag inte är ensam kvar.



Fortsätt krossa bloggträsket, Dybban, med din vassa penna. Wp!

2010-12-08 @ 12:19:33
Postat av: dybban

Tack NPPA87. Jag använder gärna gamla slitna ord. ;)



Lycka till med pokern, och ännu mer med livet som farsa!

2010-12-08 @ 17:15:43
Postat av: J-O

Postat av: dybban

Nej, var får jag numret J-O? ;)



Vi ses den 15:e förresten!

2010-12-13 @ 19:09:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0