1.35 på att Tanentsapf inte får ligga

Det blev en båtresa till Tallinn. Och den hade jag inte velat missa för alla rosa Lapproffe-marker i Kumla. Jag fick bland annat se Jens Jadbäck sjunga "Växeln hallå, hallå" i kareokibaren. Optikern spelade in hela eländet och räknar med att gå plus på resan genom att sälja filmen till Jens, eller högstbjudande. 

Dessutom lärde jag känna en ny bekantskap, aftonbladets pokerredaktör David Tanentsapf. Killen kan inte mycket poker, men make till skön lirare var länge sen jag träffade. Han tillförde dessutom extra klirr i kassen då jag fick 1.35 i odds av Jens på att David inte skulle få ligga under båtturen. Det var de enklast intjänade pengarna på länge. David somnade rätt tidigt...

Själv bannar jag mig själv i dag för att jag aldrig lär mig dricka alkohol rätt. Varför häller man upp en ny grogg klockan tre på morgon ensam i hytten med optikern? Idioti som jag fick betala för i dag. Jens bjöd nämligen på ytterligare en riktigt fin lunch på ett steakhouse i närheten av hotellet i Tallinn. Det är inte kul att vara bakis när man ska dra i sig ett härligt lammrack för 400 spänn.

Nu är det bara några minuter kvar till vår turre börjar. Inköpet är 3000 EEK, mer vet jag inte. Jag har ingått ett last shortestbet med optikern och två svenska lirare till. Den som åker ut först får alltså pengar. Äntligen ett bet optikern har chansen att vinna.


Kommentarer
Postat av: Hogge

Jag ger 500 spänn för videon av en sjungande Jens.

2010-04-19 @ 09:12:25
Postat av: dybban

Optikern ska kohandla med Jens ikväll. Om ditt bud förblir högst är filmen din...

2010-04-19 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0