Jag mötte Martonas

Jag har antagligen lirat cashgame mot ingen mindre än den mytomspunna Martonas i veckan på Cosmopol. Det är ju allmänt känt att han är stammis på Cosmo i Göteborg och spelar de högsta borden där.

Ok jag ska inte skryta med att jag spelade 200/200 Omaha. Jag är kass på Omaha och skulle antagligen spela bort allt jag äger och har under en kväll med de där killarna. Men.

När jag satt i godanro och lirade Texas 20/20 kom hela eliten och skulle slaska i väntan på att deras bord skulle öppna. Iremark, Samer (som gick bra i WSOP senast) och nyblivna Unibet Open-vinnaren Fuat Can var tre av dessa. Ingen av de herrarna lär dock vara Martonas. Men någon av de andra kan det mycket väl vara. Alla är ju välkända och har rätt feta rullar. Det är speciellt en kille jag misstänker är den utvalda...

Hur som helst gick de all in blint med 2k i varje hand. Jag var tvungen att syna med ett suitat A en gång för värdet. De var fyra highstakeslirare och jag som körde. (Jag hade ju dock tittat på mina kort, vilket de inte gillade). När det kom A på floppen kändes det som att potten på över 10k skulle bli min. Men Iremark hade på något sätt hittat AK. Doh. Han kanske också tittade på korten?


Kommentarer
Postat av: Optikern

Vad hette de där sitngo borden du pratade om?

Extreme, Super turbo eller normal?

Man kan ju inte se någon information om priserna och blindsnivåer i den klienten.

2009-10-28 @ 08:38:40
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Vigge

Ganska säker på att du inte mötte martonas då han befinner sig i Sydamerika för tillfället.

2009-10-28 @ 11:24:22
Postat av: dybban

Jaså du Vigge? Hur länge har han varit där och hur kan du sitta med denna information? =) Nej, det är mycket möjligt att jag inte mötte honom, men man kan ju få drömma lite...



Optikern: De heter Extreme, men det kan väl funka med super turbo också.

2009-10-28 @ 12:12:35
Postat av: Vigge

Insåg precis att jag faktiskt också kan ha fel då jag inte uppdaterade mig länge om martonas. Har ett par vänner som är vän med honom, så får lite uppdateringar men dock aldrig namnet på honom :P.

2009-10-28 @ 12:32:28
Postat av: Optikern

En fråga!

När du skrev rubriken till detta inlägget, nynnade du på AInbusk singers "Jag mötte Lassie"?

2009-10-29 @ 10:51:55
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Du känner mig allt för väl...

2009-10-29 @ 13:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0