Ett tecken?

Hade en riktigt dålig natt på cosmopol i förrgår. Denna hand är ett exempel.

Ett ungt internetkid satt och höjde frenetiskt i position. Efter någon timma bestämmer jag mig för att trebeta honom vilken hand jag än har. Som väntat höjer han återigen upp till 140kr på knappen. Jag sitter på lilla blind och smeker upp 108o. Det får duga. Reraise upp till 420kr. Vi sitter båda med över 5k i stacken.

Internetkiddot synar snabbt. Eftersom jag inte gjort något move hittills så borde han sätta mig på en hyfsad hand när jag trebetar ur position tänker jag. Flop Q 8 4 med två spader. En bra flop för mig. Jag betar 600. Killen synar snabbt. Ok? Vad kan han ha här? En bra dam känns uteslutet, inte heller ett set. Då man oftast spelar bra träffar aggressivt när jag ändå visat styrka och det ligger färgdrag ute. Därför sätter jag honom på ett mellanpar 99-JJ eller färgdrag.

Så hur ska jag tackla det? En checkraise så klart. Då kan han knappast syna med ett underpar och får inte heller odds att syna med dragen. Jag checkar, killen betar snabbt 1000 och jag ställer all in som en blixt. Till min glädje börjar internetkiddot att stöna smärtsamt. Härligt. Han måste nu betala 3000kr för att vinna 7000kr. Efter fem minuter så säger han.
-Äh, jag orkar inte, och synar med K10 spader.

Jag blir såklart nöjd med den synen. Men en spader på river drar 10k-potten till honom. Det är tråkigt att förlora när man spelar bra. Natten fortsatte sedan i samma anda. Och jag tvingades ta ett antal pauser, brukar göra det i samband med förlust av stora potter.

I en avstickare får jag för mig att jag ska "vinna tillbaka" lite på rouletten. Jag står och glor ett tag på alla rouletteproffs som spelar bort tiotusentals kronor per omgång. Efter noga övervägande bestämmer jag mig för att satsa 1000kr på svart. De pengarna känns så oerhört mycket mer i turspel än i poker så jag är rätt nervös när kulan börjar snurra.

Den förbaskade kulan landar till sist på den gröna nollan.
- Åh, jag är patetisk, tänker jag tyst för mig själv.
Då pockar roulettevärden på min uppmärksamhet.
- Du ditt spel är inte godkänd.
- Nähe, varför då, svarar jag dum som ett fån istället för att bara hålla med.
- Din tusenmark måste växlas in till roulettemarker först.
- Ok. Men det var ju bra...

Tog tillbaka min tusing snabbt och spelade inte igen. Det kändes som att gud fader själv varnade mig.
- Nu är du ute på djupt vatten min vän. Men jag ska inte vara svår. Du får tillbaka pengarna som ett tecken på min godhet, bara du inte gör om det.

Nä, roulette ska man hålla sig i från.

Kommentarer
Postat av: PokerStar

Har du provat Rysk-roulette?

Garanterad baksmälla vid förlust..

enorm glädje vid vinst...

Dina odds för vinst är som precis AA vs 72 suited.

(Ifall du kör med en 6 skjutare)

Någon tvekis?

Trevlig helg

2009-10-24 @ 19:15:56
URL: http://vegas2008.blogg.se/
Postat av: Optikern

Ja Pokern är inte på topp just nu

2009-10-24 @ 21:55:38
Postat av: dybban

Ja, det där med rysk roulette kanske man skulle testa på. Bra vinstchans ju =)

2009-10-25 @ 01:33:04
Postat av: Torsten Flink

Det måste gå väldans bra för Optikern nu med tanke på dina resultat, dels på Cosmo och på SR ;)

2009-10-26 @ 18:27:00
Postat av: dybban

Det kan du slå dig i backen på. Han vann si första turre på nätet i veckan...

2009-10-27 @ 23:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0