Stjärnor och städhjälp

Min "stjärnstatus" på Svenska spel (pågrund av ledningen i rankingen) gör mig galen. Det går inte en session utan att någon frågar varför jag har stjärnor i mitt nick. När man svarat på samma fråga hundra gånger börjar det bli jobbigt.

För att göra det lite roligare har jag börjat dra lite vita lögner om stjärnorna i klass med att:
- Jag fick dem som tröst efter att ha förlorat min första miljon på SvS.
Eller.
- Jag dejtar en brud på SvS som har fixat dem.

Hur som helst vet ju de flesta varför man har stjärnor och verkar tro att man då är ofelbar. Särskilt på cashgame får jag mycket skit så fort jag gör ett spel som kanske inte faller inom normen för vad som anses bra. Många blir också väldigt skadeglada när jag förlorar en pott, eller beter sig allmänt svinigt. Värst var en kille häromdan som började prata mitt i handen när jag ställt en annan motståndare all in.

- Om inte dybban har nöt nu så ska jag sluta med poker, började han gaffla när motståndaren var i beslut att syna för resten av stacken på river.

Jag, som faktiskt hade nöten, blev så klart helt tokig. Som tur var fick jag syn ändå, men det är ju skit samma. Det var första gången som jag kallade en motståndare riktigt fula ord i chatten.

För övrigt har jag fyllt 27 år i helgen. Fick en konsertbiljett till min favorit "Loney, dear" av frugan och en annan riktig superpresent av mor och far- 16 timmars städhjälp! Kan det bli bättre?

Kommentarer
Postat av: Optikern

Grattis i efterskott!

2009-11-23 @ 08:15:56
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Minna

jag längtar till loney dear!

2009-11-23 @ 10:13:52
Postat av: hanna

grattis så mycket! exakt ett år sedan sen ni hälsade på i England då..

2009-11-23 @ 11:35:43
Postat av: Optikern

Är det i Jönköping konserten är? Kanske jag och Hanna ska ta o åka också?

2009-11-23 @ 13:05:21
Postat av: dybban

Japp, i Jönköping. Det är inte förrän i Februari så ni hinner planera.

2009-11-23 @ 14:13:17
Postat av: Optikern

Hemåt Eksjö efteråt eller övernattar ni där?

2009-11-24 @ 08:20:02
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0