Dybelius går i graven

Jag blev minst sagt chockad när min gamla historieprofessor från Högskolan, Anders Dybelius, ringde upp mig på jobbet i dag. (Det var efter honom jag döpte mitt pokeralias "Dybelius".)

Efter lite vänskapligt kallprat kom det fram att han har haft det lite jobbigt sista tiden med elever som blandar ihop honom med pokergurun Dybelius. Han får ständigt förklara att han inte alls spelar poker. Det har nu gått så långt att det till och med upptar en ansenlig tid och energi för honom att förklara bort pokerspelandet. Därför frågade han mig vänligt om jag kan tänka mig att byta pokernick. Det är nämligen bara han och hans fru som heter Dybelius i hela världen så det är ju väldigt enkelt att blanda ihop de två helt olika karaktärerna, historieprofessorn och pokerspelaren.

Frågan gav mig blandade känslor. Självklart vill jag inte ställa till besvär för en utmärkt historelärare. Men det är samtidigt tungt att byta ut det nick jag haft sen jag började spela poker och dessutom är känd för bland diverse löst pokerfolk ute i svängen.

Jag lovade i alla fall att ringa till Svenska spel och kolla om det över huvudtaget går att byta namn. Det verkar som att det går, men de ska höra av sig på onsdag för ett slutgiltigt besked. Det ger mig två dagar att komma på ett nytt namn. Min första tanke är så klart att döpa om mig till dybban. Men jag är rädd att det är upptaget. Därför tänkte jag att ni skulle kunna ge mig några schysta förslag. Vad tror ni om det? Vinnaren av denna namntävling blir en evig del av mig själv. Ös på med fräcka pokernick!

Edit: Om namnet dybban finns ledigt kommer jag att välja det. Bättre namn än så går nämligen inte att komma på.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jobbigt samtal kan jag förstå. Kan faktiskt se framför mig hur du blir lite röd och varm i ansiktet och börjar läcka lite av okontrollerade svettningar. Men ändå rätt roligt att ryktet om ditt pokerspel nåt så långt!

Hade han googlat dig tro? Eftersom han hittade dig menar jag.



Och Dybban är ju givetvis det enda rätta (Finns ej när man söker på sharkscope). Det går ju annars modifera med .Dybban. Eller klassikern Dybb@n :)

2009-03-16 @ 18:21:54
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Frågan är om det ska vara Dybban eller dybban? Jag har ju en förkärlek för små bokstäver.

2009-03-16 @ 19:03:29
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Hanna

är det sant?? ringde han och bad om detta :)hahahaha!! det tycker jag var riktigt festligt!

2009-03-17 @ 00:27:54
Postat av: dybban

Detta är fullaste allvar. Och jag förstår att man inte vill bli förknippad med ett pokerfreak som dybban.



2009-03-17 @ 07:56:48
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Minna

ja det här var faktiskt helt otroligt lustigt tycker jag :)

2009-03-17 @ 22:41:33
Postat av: Optikern

Bra jobbat igår. Du va fan värd det efter missen med färgstegedraget. Men när du går plus går ju jag minus.

Lyckades iallafall reparera och gick från 1000 till 600 back. Alltid nåt!

2009-03-18 @ 08:36:09
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Verkligen. 600 känns betydligt mindre än 1000. Det var skönt med en bra kväll igen. Då blir det alltid lite lättare att gå upp till jobbet på morgonen. =)

2009-03-18 @ 09:10:45
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Minna

tyckte väl att du var ovanligt glad och positiv. ville bjuda din fru på lunch och allt :)

2009-03-18 @ 09:45:58
Postat av: Optikern

O jag har blivit lovar fri alkohol i helgen :)

Jädrar va full jag kommer bli...

2009-03-18 @ 12:24:31
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Björn

Nicket kan vara dybselius istället för dybelius??



Sen har du ju Dübban.

2009-03-18 @ 17:36:12
Postat av: dybban

Mycket bra Björn.

2009-03-18 @ 21:14:26
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0