Bitter 3:a

Det såg ut att äntligen bli dybbans kväll när jag som stor chiplead intog finalbordet på Sverigerankingen i natt. Under kvällen lyckades jag bland annat lägga QQ preflopp efter att jag raisat och två andra ställt in nära finalbordet. De andra visade upp AA och KK så det kändes som en fin fold. Lyckades sedan få händerna att stå samtidigt som jag spelade mycket "smallballpoker", synade till exempel flera höjningar (i stället för att reraisa) med AK vilket jag inte brukar göra. Det var förvånansvärt lönsamt denna kväll.

Dessutom fick jag göra två sköna utdragningar på shortstacks. Min QQ krossade AA (all in preflopp) med en vacker Q på river och min A9 lyckades dra ut 99 på floppen A93, river ett A till. Det är synd att jag aldrig får någon riktig nytta av utdragningarna bara. Men det är ändå skönt för självförtroendet och se att man själv kan vara på rätt sida turen.

Kom in på finalbordet med nästan dubbelt så stor stack som tvåan så det kändes som om det var min tur att klonka en vinst. Tyvärr var jag, som vanligt, kortkall och otajmad mot slutet. Med tre spelare kvar (jag tvåa) förlorade jag två all ins mot trean all in preflopp. Min A10 blev masakrerad av hans 86, när en 8-hög flopp dök upp och lite senare när jag jobbat upp mig igen fick min KQ inte dra tillbaka mot hans A8. Lyckades ändå, återigen ta mig upp till andraplatsen och höjer upp med AQ på knappen. Chipleadern som varit rätt aggressiv ställer all in på lilla. En självklar syn från min sida och jag blir rätt nöjd när han flippar upp A9.

***** Hand 981205592 *****
5000.00/10000.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 25 mars 2009 01:47:48
SVERIGERANKINGEN (Vanlig /Turnering )
Plats 1: dybban (142453.00)
Plats 8: Gunvor (499443.00)
Plats 9: Nille_P (103604.00)
Gunvor lägg LM 5000.00
Nille_P lägg SM 10000.00
** Giv **
dybban [Dh, Es]
*** Bet Runda 1 ***
dybban Höj till 29875.00
Gunvor All-in 499443.00
Nille_P Lägg
dybban All-in 142453.00
*** Flop(Board): *** : [4r, 8r, 10k]
*** Turn(Board): *** : [4r, 8r, 10k, 5h]
*** River(Board): *** : [4r, 8r, 10k, 5h, 9r]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 296406.00
dybban [Dh, Es] Högsta kort ess Vinst: 0.00
Gunvor [9s, Eh] Par i nior Vinst: 296406.00

Allt gick enligt planerna tills en 9:a visade sitt fula tryne på rivern. Det var dessutom första gången jag synade en all in och riskerade hela stacken på hela turneringen så det var ju extra surt att bli utdragen då.

Nu blev det tröstpengar i form av 7 k för tredjeplatsen. Bara att kämpa vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0