Våga skjut!

Huh, vad allt kan svänga snabbt. Efter att ha krossat allt motstånd på nätpokern månadens första dagar är jag nu nere på botten. Motståndarna nöjer sig inte med att skita mig i ansiktet, de måste stanna och kleta ut det också. Visserligen är jag fortfarande bra plus för månaden, men på något sätt blir jag mer arg över de pengar jag förlorar än glad för de jag vinner. Hur kan det komma sig?

När det går dåligt brukar jag tänka på vad den gamla legendaren Wayne Gretzky sa en gång.
- Du missar 100 % av alla de skott du inte skjuter.

Även om jag förlorar 10k på en dag så hade jag ju inte vunnit 20 k dagarna innan om jag aldrig hade vågat satsa några pengar. Det gäller ju för övrigt resten av livet också. Om du aldrig vågar ta några risker så kommer det inte hända speciellt mycket. Ett skott du aldrig skjuter är det samma som ett missat skott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0