Kärlek går att köpa

En av Sveriges mest kända pokerspelare och profiler, Micke Norinder, gav mig 50 € att spela för på Unibet efter att jag frågat honom om några pokerråd. Det passade bra eftersom jag var pank på det kontot. För er som inte är pokerfrälsta kan jag beskriva Micke som en av de där människorna som inte ryggar för en konflikt och har skapat sig många ovänner på vägen. Jag har aldrig vetat vilken sida jag skulle ta då hans "ovänner" är personer som jag tycker är trevliga och har bra bloggar.

Nu kommer jag dock ha svårt att inte ta Mickes parti. Vem har sagt att kärlek inte kan köpas? Satt igår kväll för att fiska bort 500-hundringen. Spelade två turneringar med runt 300 pers och kom i pengarna (13, resp 18) i båda så nu har jag snart en rulle på unibet.

I övrigt är pokern på rätt spår igen, vilket är skönt för självförtroendet. Denna månad är jag 20k plus, men var som mest upp 25k (innan jag började fiska enligt frugan) så målet är att komma upp till samma toppnotering innan månaden är slut.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Är faktiskt rätt nöjd för jag låg 800:- back men slutade på 180:- back. Va uppe på +/- noll men färg mot kåk gjorde att jag tappade och då fick jag nog.

Började ju gårdagen redan i de första händerna när jag hittade AA och det kommer tre hjärter på flopp, jag har hjärter ess. Raisar, han reraisar, jag reraisar tillbaks, han reraisar igen och jag ställer. Då funderar han lite men synar tillslut. Jag får esset på rivern med triss men inget hjärter. Han har floppat en stege och säger själv att han trodde han va slagen mot en färg men kunde inte lägga handen. Vettefan om jag själv lagt den när det bara handla om 400:- men jag tycker jag visade jävligt mycke styrka ändå.

Jaja en ska inte hänga läpp, läs indis senaste inlägg så har vi en riktig badbeat!

2009-01-20 @ 17:52:26
Postat av: dybban

Ja, den bad beaten slår till och med mitt fyrtal här om dan. Höjde du mkt innan flopp? Jag hade nog aldrig heller lagt stegen om jag var han...iaf inte på 1/2 =)

2009-01-21 @ 02:05:03
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Höjde väl 10 eller 12 innan flopp antar jag.

2009-01-21 @ 11:36:44
Postat av: Gud

om du går 25k plus kan du väl köpa en sån där blå, fin bok till din yngsta syster? en sån som det står "sveriges rikes lag" på, du vet? hon sa att hon behövde det.

2009-01-21 @ 19:54:23
Postat av: dybban

Det verkar som om Gud ändå inte är så sugen på att lillsyrran ska ha någon lagbok. Igår lät han samtliga pokermotståndare pissa dybban i ansiktet och dessutom kleta ut det.



Kan du frågan om hon kan tänka sig en Kalle Anka- pocket istället?

2009-01-22 @ 12:23:52
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon fick nog av kalle anka redan som liten tös, då du idkade barnarbetesverksamhet och lät henne sortera din tidningar efter serienummer för någon ynka krona. så, nej. men när din tur vänder (och jag kan tyvärr inte blanda mig i det där syndiga kortspelandet), vet du vad du ska använda dina pengar till.

2009-01-22 @ 21:38:24
Postat av: Gud

2009-01-22 @ 21:39:11
Postat av: Anonym

lol!

2009-01-26 @ 16:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0