Veckans skiva

Eftersom vissa i min bekantskapskrets helt plötsligt har börjat spinna och tycker att Beyonce är det bästa som finns känns det som min plikt att hylla lite riktig musik.

Var och köpte the Killers alla album för några dagar sedan. Förstår inte varför jag inte haft dem innan? De är verkligen magnifika och det är bara att gratulera Hultsfredsfestivalen som har lyckats boka in bandet i sommar. Den nya skivan day & age är så mycket mer än radiodängan Human. Vissa spår, som nummer sju I can't stay, får mig nästan att dansa trots all tydlig brist på rytm i kroppen.

Day & Age

Kommentarer
Postat av: Optikern

På tal om spinning och Killers. det går inflation på låten Human på spinningpassen i Göteborg just nu...

2009-02-10 @ 14:19:31
Postat av: dybban

Det är aldrig kul att de hakat upp sig på en låt. Men det är väl bättre att de kör "Human" än Beyonce?



Eller jag kanske har fel...

2009-02-10 @ 15:23:48
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Absolut! Ännu bättre när de kör Glasvegas.

Men Beyonces If I were a boy är rätt skön tycker jag.

2009-02-10 @ 17:14:38
Postat av: dybban

Din sista mening smärtar mitt gamla Morrissey-hjärta.

2009-02-10 @ 17:39:42
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Minna

ok, nu måste vi reda upp lite oklarheter här....



vem? exakt VEM var det som tipsade dig om att lyssna på killers nya skiva? just det! så kom inte här och säg att jag har sämre musiksmak än vissa andra..



angående beyonce har jag aldrig varit särskilt förtjust i henne, men när jag fick höra radio och halo så föll jag pladask. passar skitbra till t.ex. spinningpass. däremot tycker jag inte if I were a boy är alls bra..



japp nog om det. jag tycker det är ganska trevligt med olika musiksmak. mångfald is the shit!

2009-02-10 @ 22:29:00
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: dybban

Oj då. Någon som tog illa vid sig? =) Nu syftade jag ju inte på dig lilla frus utan en helt annan anonym optiker.

2009-02-10 @ 23:02:22
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0