Morgongrus

I dag var det brutalt svårt att krafsa morgongruset ur ögonen och komma upp ur sängen (som i dagarna har varit en ytterst obekväm skinnsoffa hos päronen). Frugan har varit hemma och hälsat på hos sina föräldrar, så då var det smidigast att göra det samma. Mat och tvätt sköter sig ju inte självt visar det sig.

Anledningen till den brutala tröttheten är självklart att jag inte sover om nätterna. Varenda gång jag är gräsänkling så känner jag mig som 10 år igen och vill vara uppe så länge det går innan jag stupar. Det går ju inte annars då frugan har en mat & sov klocka som vi följer slaviskt.

Dessutom har det ju varit löneutbetalningar vilket gör det extra lukrativt att spela poker på nätterna. Jag hittade återigen ett finalbord i en turre, men blev brutalt utdragen med KQ mot KQ (all in på flopp. Han hade K i ruter och de två sista korten visar ruter). Chansen för det är 2 procent. Så det blev en femteplats och inga stora summor, trots att jag låg väldigt bra till.

Nu måste jag ta mig i kragen, dricka ett par koppar svart och skriva artiklar också. Livet är hårt för en 10-åring.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Ja hos oss i Göteborg hann klockan slå 02.00 innnan jag släckte ljuset med ynka 750g entrecote i vinst.

Men vi ligger ju en timme efter er i småland så vi kom väl i säng samtidigt.

2009-02-26 @ 11:32:40
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Minna

mat och sovklockan lär komma till användning från och med i dag igen =) dessutom kommer du få spendera all din vakna tid på att serva din sjuka fru..

2009-02-26 @ 12:01:43
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: dybban

Jag ska ta hand om dig frus. =)

2009-02-26 @ 12:07:32
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0