- Hööööj!

När blomkrukan gick i backen visste jag på något sätt att den här kvällen inte skulle sluta i SM-fest. Optikerns uppspärrade ögon, svettiga lugg och frentetiska klickande på musen var redan det för mycket.
- Du måste höja, skrek jag.
- Men det funkar ju inte, vrålade Optikern tillbaka.
- Hööööj!
- Uppkopplingen är ju död!

Det var i det läget, då Optikern fick triss i ess på river och en bet riktad mot sig, som uppkopplingen dog och han sparkade ner julblomman från soffbordet. Att under tortyliknande former tvingas ögonvittna en stor pott gå förlorad på grund av internetuppkopplingen kan få vilken pokerspelare som helst att tappa fattningen. Optikern hämtade sig aldrig i SM Main Event på SvS efter det. Han hämtade istället tröst i korvmackor och den whiskeyflaska vi bara skulle få dricka som just tröstpris.


För egen del snurrade tankarna mest runt om hur sur frugan skulle bli för att blomstret vi fick av mormor åkte ner på golvet. Och hur hon skulle tackla förklaringen till att ingen av oss hade "hunnit" städa upp skiten från mattan.


När jag förutom dessa tankegångar tvingades brottas med ett uselt kortsnitt var jag rätt nöjd med att hålla mig kring startstack på 10k de första timmarna.


Efter en smutt av "tröstwhiskeyn" och lite glögg började det dock gå bättre. Först försökte någon bluffa bort synmaskinen dybban (en omöjlig uppgift) och sedan vann jag tre, fyra potter utan showdown. Plötsligt uppe på 20k efter drygt tre timmar. Då fick jag min första riktiga hand, 10 10. Efter en limp höjde jag till 1200 (blinds 150/300) och fick fyra syn! Jag hade redan gett upp potten och käkade älgkorv när jag såg floppen 4 10 Q.
- Gööötttt, skränade Optikern.
Och lade skadeglatt till.
- Jag vet att du kommer att bli utdragen i den här handen. Höhö.


Jag betade ut hårt och fick omslag all in strax bakom. Blixtsyn såklart. Uppe mot färgdrag. Färgen satt redan på turn. Tröstwhiskey med is tack!


SM på SvS blev således ingen större fest för Optikern och dybban. Det blev istället en rolig efterfest. Men ett grattis till alla som lyckades bättre. Typ dede09 och Norman. Bra jobbat.


Kommentarer
Postat av: dede09

Tack ja det gick hyfsat men kortsnittet var kass andra dagen och det fanns inte mkt att göra...

Kul struktur dock och kul med live sändning!

2009-12-08 @ 07:13:56
Postat av: Valterego

Tjena Dybban,



Skulle behöva ha tag i dig. Vilken väg är bäst? Facebook, din jobbmail eller hotmailen?



//E

2009-12-08 @ 09:06:36
URL: http://valterego.se
Postat av: dybban

Facebook eller hotmail, så länge FB funkar...

2009-12-08 @ 11:09:16
Postat av: dybban

Ja, kollade lite på livesändningen faktiskt och det var rätt kul. De höll ju dock på att reta gallfeber på spelarna då de hela tiden kommenterade händer, gav råd och på många sättet påverkade spelet.



Det är helt klart en svår balansgång att kommentera när spelarna själva har möjlighet att följa sändningen.



2009-12-08 @ 11:11:32
Postat av: Optikern

Det gick alltså att kommentera livesändningen på svenskaspel.se?

För chatfunktionen var ju avstängd i klienten för alla som inte spelade.

2009-12-08 @ 11:24:14
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Det var väl mest de fyra kommentatorerna jag syftade på...

2009-12-08 @ 15:26:22
Postat av: Daniel

Sjyst blogg, kul att läsa att du skicka ut mr poker bla ;)

2009-12-09 @ 01:34:38
URL: http://d_olsson.blogg.se/
Postat av: dybban

Tack Daniel, du har en trevlig blogg du själv också.

2009-12-09 @ 13:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0