Torsk på Tallinn

Någon som vill åka med och vara torsk på Tallinn? Nu menar jag inte klassisk Lasse Kongo-torsk, utan pokerfisk. Jag är nämligen helt utsvulten på livepoker och är riktigt sugen på att åka dit och spela poker-SM den 20 maj.

Efter att ha spelat en hel del liveturrar senaste året och mött rätt många kända namn känner jag mig rätt säker på att jag skulle stå mig hyfsat mot en stor del av Sveriges halvproffs. Det skulle vara fantastiskt kul att få känna på hur det är att spela en lite större turre.

Priset är fullt rimliga 1300 euro (ca 15000 kronor). För att ta chansen att spela mot eliten är det en relativt billig peng. Det känns som om jag får betydligt mer för pengarna genom att lägga 15k på en turre än att gå upp i nivåer i cashgame på nätet. Där räcker 15k i en halvtimma om man har lite otur.

Så vad säger ni, vilka hänger med i Lasse Kongos fotspår? Optikern, du behöver inte spela. Det räcker om du hänger med som sällskap och avgrundsvrålar  lite när jag drar ut fisken. Tallinn är ju dessutom en rätt fin stad...

Kommentarer
Postat av: Optikern

Klart som korvspad att jag hänger med. Kan passa på att gå till tandläkaren medan du spelar. Spriten är rätt billig har jag hört så jag kan nog roa mig gott för de 15k jag väljer att inte lägga på en turre!

2009-04-15 @ 21:51:13
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Suveränt! Då kommer bokar vi. Ett skepp kommer lastat med en torsk och en haj till Tallinn. =)

2009-04-15 @ 22:20:39
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0