Vad göra med 70 millar?

Så var det klart mina vänner. Dansken Peter Eastgate vann Poker-VM i Las Vegas. Priset: 70 miljoner kronor.

Så vad kan man göra med 70 miljoner?
- Köpa 140 miljoner tuggummin
- Bli tjock och ändå få brudar
- Köpa en tiondel av Zlatan
- Slippa bekymra sig för 600 kronors felparkeringar
- Bli tunnhårig och ändå få brudar
- Köpa in alla annonssidorna på Smålands-Tidningen under ett halvår och lägga in nakenbilder på optikern
- Erbjuda sina vänner ännu större summor för att äta snuskiga saker

Ni skulle väl antagligen spendera kosingen på något fantasilöst som ett hus och en bil? Det är hur som helst en respektabel summa. Det är dock sjukt hur en enda placering på finalbordet, ett enda turkort, kunde innebära upp till 30 miljoner i prisskillnad. Två normala livstidslöner. 

Om jag fortsätter i normal takt så kommer jag vara cirka 200 år innan jag grindat ihop 70 miljoner. Då ska jag köpa 140 miljoner tuggumin att bada i.

Kommentarer
Postat av: jennie

blir fnissig av att tanken på att vinna så mycket pengar. shit.

2008-11-11 @ 20:53:59
URL: http://jennieskriver.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Vet du vad jag har upptäckt?!! Tuggummina kostar 1kr nu för tiden.. fatta vilken inflation..

2008-11-11 @ 22:18:08
Postat av: Beccy igen

Du borde ha en ordlista till pokerinläggen om du vill att vi vanliga dödliga, studiebidragstagare ska kunna fatta vad du skriver...

2008-11-11 @ 22:26:22
Postat av: Optikern

De upplagor av Smålandstidningen men nakenbilder på mig skulle sälja som smör. De skulle säljas på E-bay för mer pengar än vad The Times-upplagen dagen efter presidentvalet gör.

Sökte på Dybban på Google-Bilder och blev förvånad att Micke Norinders blogg dök upp. Men så ser jag ju att du vart o horat runt i hans kommentarer för att promota din lilla fjunblogg. Skönt att få sig ett skratt efter att ha gamblat bort några hundra på Unibets roulette...

2008-11-11 @ 22:46:06
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Vem är det som skämtar? Ska man betala en krona för ett Jenka?



Optikern. Det beror nog på VILKA nakenbilder jag väljer att publicera...

2008-11-12 @ 02:33:37
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0