Var är dybban-flytet?

Jag spelade tre turneringar på SvS igår och hade sån sjuk oflyt i alla. Var är mitt dybban-flyt optikern? Eller vad säger du om det här?

Sverigerankingen: Sitter med 55 på hand och synar en höjning med 4 spelare. Flopp 2510. Bet, syn, jag slår om, all in, syn. En annan kille visar 1010 för högre set, vilket är enda handen som kan slå mig. Inte mycket att göra.

500kr Texas: All in preflop med KK mot AK. A på flopp.

300kr Midnatt: Av 103 startande är det bara 14 kvar, 10 får pengar. Jag ligger rätt bra. Chipleadern limpar UTG och jag får se en gratisflop på big blind med Q7 hjärter. Flop 37Q. Jackpot! Jag checkar, chipleadern betar ut halva min stack, jag all in, syn. Han KQ. Turn K. Tilt!!!

De två första kan jag ta, men efter uttdragningen i sista var jag tvungen att slå mig själv hårt i huvudet och bita mig i kinden för att inte skrika rakt ut och väcka Minna. Hade min Q7 fått stå hade förstapriset på 10k inte varit långt borta. Offrade ju dessutom min nattsömn.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Ja det låter lite som min kväll också faktiskt. Hde också oflyt som fan som jag skrev till dig. En kille gick all in mot mig med sina sista 200:- o han va en ärkefisk. Jag sitter på AK off och synar. Klart han träffar 6:an sen lyckas han träffa allt efter det.

Men du gjorde en fining med ditt AA mot AK. Jag hade varit lite nervig i den handen!

2008-12-19 @ 12:10:11
Postat av: dybban

Jo, i vanliga fall hade jag varit nervig i den handen med. Men jag hade bara någon hand innan gjort en stor bluff som han synade ner med typ andraparet, så jag visste att han trodde jag var fisk. Och jag visste att han överspelade sina träffar. Så det var bara att stoppa in keramiken =)



Du är rolig när du tar ut hela bankrullen i ett nafs förresten. Varför inte spara en liten bit? hehe.

2008-12-19 @ 14:14:05
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0