TILT!

Det blev återigen ett finalbord på sverigerankingen ikväll. Och ännu en gång föll jag på mållinjen innan de lite större pengarna. Spelade felfri poker fram till sista handen, då jag också i princip gjorde rätt.

Bordets chipleader, som hade mer än dubbelt så många marker som tvåan, körde totalt över bordet och snodde blinds i var och varannan hand. När jag hittar AJ på big blind och han återigen kör sin standard raise trycker jag all in och är hyffsat säker på att han foldar eller synar med en sämre hand. Blixtsyn av QQ var därför inte så kul och jag åkte som åtta av 226 spelare.


Nu är jag förbannad och har lovat mig själv att inte spela något cashgame då jag alltid förlorar efter att ha åkt ur en turre.


Så god natt i stället!


Kommentarer
Postat av: Optiker

Själv hade jag en rolig hand. Höjde preflopp med AK. Får en syn. Floppen Q1010, han höjer upp direkt pott. Funderar på att vika men tror jag har honom om jag det bara kommer en Kung eller ett A. Ännu bättre upp för på floppen kommer en knekt och jag får stegen. Kan ju givitvis inte vika den handen när han ställer. Han visar upp Q10 och floppad kåk. Poff 400:- borta :)

2008-12-17 @ 14:25:24
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Hehe. Doh. Själv fick jag lite upprättelse i dag. Synade en bet till 40 på 5/10 med 44. Båda fulla inköp på 2k. Flopp 456. Han betar pott. Jag sätter honom på överpar och raisar till 300. Han slår om till 600. Jag känner mig slagen, men kan inte lägga. Ställer all in i stället som den fisk jag är. Han blixtsyn. Nu vet jag att jag är slagen. Turn k, River 4. =)



Han visar upp 66 för floppat toppset. I bland är det skönt med lite hederligt dybban-flyt!

2008-12-17 @ 17:21:19
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

lol!

2008-12-17 @ 19:27:21
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0