Slå vad 10 lax med en KD-politiker

Vi har alla dåliga sidor. Jag kan till exempel vara en retsticka. De som inte känner mig så bra har kanske inte den bilden av mig. Men om man frågar farsan eller Norrländskan så har jag retat gallfeber på dem fler gånger än vad som borde vara möjligt. Jag ber om ursäkt för det. 
 
Oftast är det inte ens meningen. Det är som någon form av tourettes. Bara slinker ur mig. Som ett oplanerat könsord. 
 
Det är tur att jag är bästa kompis med någon som är ännu värre. Optikerjäveln är nog den värsta retstickan på hela jorden. Det var ju inte en slump att farsan, guds egen man, under ett parti Risk blev så tiltad av Optikerns psykningar att han, med betydligt större kraft än Jesus hade rekommenderat, kastade en tärning rakt mellan ögon på glasögonormen. Då höll Optikern faktiskt tyst en stund. 
 
Farsan har som sagt aldrig haft psyket för att bli någon vidare pokerspelare...
 
Men vi är inte lika retiga idag. Man har ju ändå blivit några år äldre. Idag blir jag mest retad själv. Det är främst när människor är arroganta som det brinner smått i huvudet. 
 
Det är oftast politiker som väcker de känslorna i mig nu för tiden. Politiker har en förmåga att vara...självgoda. Många gör iallafall sitt bästa för att framstå så...
 
Som KD-politkern Sara Skyttedal. Hon ville på twitter slå vad om att MP åker ur riksdagen om det blir extraval. Det är väl inget konstigt med det om det inte vore för att KD själva är extremt nära spärren för att åka ur. Men bara för att opinionsmätningar gått upp någon procentenhet för KD, för att partiet tagit en linje som allt mer liknar den galna kristna högern i USA och tagit några SD-röster, så fick hon ny luft. 
 
Det är som i poker väldigt dumt att tracka ner på motståndarna efter en vunnen pott. Iallafall om du är en halvdan pokerspelare som snart kommer att förlora själv. Och KD är ingen Thuritz vid pokerbordet direkt. 
 
Så jag var tvungen att ta bettet. Jag är inte ens något fan av MP. I själva verket röstade jag nog KD själv i senaste valet. Men jag var tvungen att ta bettet. Jag ogillar KD, jag ogillar Moderaterna. Jag har svårt för MP, svårt för sossarna. För att inte tala om galenpannorna i SD. Jag gillar typ inga alls. Kanske Centern? Jag vet inte. Det spelar ingen roll. Skyttedal ska få betala i rena pengar och ett brustet självförtroende. Hon tog min deal. 
 
 
Hon retade upp mig. Sen tog hon min deal. Jag får dåliga vibbar. Skulle jag förlora detta vad så kommer jag aldrig slå vad igen. Någonsin. Det kan jag slå vad om. 

Kommentarer
Postat av: LappRoffe

Pengarna tillbaka. Bägge åker ur...

2015-11-11 @ 17:29:03
Postat av: dybban

Hehe. Ibland är kryss ett bra resultat det med...

2015-11-12 @ 00:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0