"Knish" husmoderstips

Hemma. Och jag går runt på stan som en vampyr om nätterna för att handla lättmjölk och youghurt på Seven eleven. 
 
Under de sista dagarna i Las Vegas lär man sig alltid uppskatta den svenska sommaren. Och jag vet inte om jag kommer att offra så stora delar av den nästa år. För man går ju ändå aldrig plus där borta. 
 
Försöker gå igenom mitt spel och kan inte vara särskilt missnöjd. Att semi-bubbla main som short är ju svårt att klaga över. Det är ju bara som det är. Den som missat mina krönikor om den turneringen hittar delarna här, här och här. Den stora tilten var givetvis att torska AA vs AK aip djupt i Venetians $1600 med 130k dolls för förstaplatsen och få $3200 istället. Lyckades dock vinna tillbaka halva Main Event-inköpet på cg under den sista veckan i mumsiga 2/5 games som är precis sådana man kan tänka sig att åka över hela jordklotet för. Som vanligt skulle man bara hållit sig till cashgame... 
 
Som min vän "B". Eller "Knish" som jag gärna kallar honom. Den outröttliga grindern i Rounders. 14-16 timmar cashgame om dygnet i fyra veckor. Åker hem rik som Jay Z. 
 
Trots att Knish lever på poker kan han ingenting om människorna kring den. Hans paroll är att han inte behöver känna till någon som inte känner honom. Han största besvikelse under resan var att han inte lyckaedes vika kungarna två gånger då han var uppe mot AA. "Dåligt spelat av mig. De är ju så sinnessjukt tighta..." 
 
Varje gång vi ses ger Knish mig ett grinder-tips. Han kan alla husmodersknep som finns inom pokern. Det senaste kom efter att jag beklagade mig på hur varm jag blir där bak efter långa sittningar. I Vegas är det värre än någon annanastans, särkilt på restauranger där stolar och soffor är gjorda av galon. Det får det fullkomligt att brinna i baken. 
 
 Joey Knish.
 
- Du måste ju raka skinkorna. Det har jag gjort i många år. Jag hade aldrig klarat mig annars, konstaterade Knish. 
 
Som pokerspelare lär man sig alltid något nytt. Och det behöver inte handla om avancerad spelteori. Ibland är det bästa man lär sig på en dag "att man ska raka röven." 
 
Jag är fascinerad av jetlaggen när man kommer hem och tappar nio timmar av livet som i ett magiskt trolleritrick. Att vakna helt utvilad klockan 01.30 med cravings på oboy och mackor. 
 
Klädd i svart gå ner till Seven eleven. Lättmjölk, ost, yoghurt på kassan. Sen kommer snilleblixten. 
- Just det, har ni rakhyvlar? 
 
Nu blir det bilsemester, ö-liv, och lugn och ro ett tag. Innan jag förberedd börjar grinden igen... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0