Hemma från pokerfebern

De som varit i Barcelona den senaste veckan har nog svårt att förstå människor som hävdar att pokern är död. Där var den allt annat än död. Tvärtom. Mer levande än någonsin. Kanske för levande.
 
Ville man spela cashgame fick man snällt stå i kö minst fyra timmar. Var man sugen på en turre så var det köande i ett par timmar och om man kom fram så fick man offra en coinflipp på att få plats också. 
 
Så det blev inte så mycket poker som det var tänkt på resan. Desto mer turistande med Norrländskan och goda middagar. Säkert en plusaffär totalt...
 
Jag hann i alla fall med att spela Estrella med makalösa 1800 spelare. Rekord. En redogörelse för det hittar ni här
 
Det var otroligt många svenskar på plats. Antagligen fler än som spelade Malmö Open. 
 
Till EPT Main Event kom det 1200 spelare till start. Rekord det med, tror jag. Förstapriset landar på över en miljon euro. Mums! 
 
I dag startade dag 4. Det är i skrivande stund fem svenskar kvar bland de 79 som fortfarande har chans på titeln.  En av dem handlar dagens pokerkrönika om. 
 
Självklart följer ni all spännande action med hjälp av Valterego och hans ihärdiga uppdateringar. Och jag hoppas verkligen att krönikans huvudperson är på plats nu och förvaltar sin stack. Blir lite orolig efter denna mess-konversation: 
 
"Nu e det stressigt börjar om 7min har inte ätit, hoppa just in i en taxi"
 
"Försov du dig?"
 
"Ne, fastnade i duschen, har en rätt tiltande dusch som är så finkänslig att bara man snuddar vid reglaget så går det från iskallt till kokhet å viceverca"
 
Låter ju iskallt att få en tiltande dusch i det läget. Eller var det varmt? Jag hoppas det! 
 
Heja Sverige!

Kommentarer
Postat av: Karl-Göran

Hej!

Det verkar som man måste ha lösenord för att komma in på Mattias blogg.

Har du hans e-postadr. eller kan du ge honom min?

Tack påförhand.

2013-09-18 @ 16:20:09
Postat av: Karl-Göran

Det var tydligen stängd för att någon klagat på en kommentar, nu fungerar det igen

2013-09-18 @ 23:50:11
Postat av: Anonym

Läs Ken...

2013-09-19 @ 14:10:18
Postat av: dybban

Tjena K-G!

Behöver du fortfarande Mattias mail?

2013-09-22 @ 00:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0