Freakshow

Bloggandet får stå åt sidan ett tag till. Det är mycket annat nu. Det mesta handlar om poker i olika format och det är riktigt kul. Jag ser mycket fram emot hösten. 
 
"Kloka män talar för att de har något att säga, dårar för att de måste säga något." Jag försöker gömma min dåliga uppdateringstakt bakom dessa kloka ord. 
 
Jonatan Hellman länkade till en artikel från Pokerlistings på Facebook idag om porrstjärnan Puma Swede som ska spela BOM på Malta. Hon gav omdömen på hur bra hon tror olika kända pokerproffs är i sängen. Ett gäng jackass-finnar, som bland annat gillar att kasta pil på varandra, ingår tydligen också i turneringens promotion. Plötsligt faller poletten ner hur Pokerlistings resonerar. Och jag måste ge dem cred för att de ändå står för en röd tråd i hur de vill locka läsare och spelare. 
 
Vi snackar freakshow de luxe. All publicitet är bra publicitet. 
 
Hade jag haft en blogg på en sådan sida hade jag nog fått kalla fötter och försökt stämpla ut bakvägen så snabbt det går. 
 
Det är väl tur för Pokerlistings att alla bloggare inte känner likadant. Och det är väl tur för vissa bloggare att det finns pokersidor som betalar för en freakshow...
 
Jag är även förvånad över att Pokerlistings inte försökt kontraktera Mattias Andersson som skulle kunna ställa till med den största freakshowen genom alla tider om han lägger den sidan till. Helt i företagets anda. 
 
Mina päron ska av en ren slump till Malta på semester nästa vecka. Farsan tjatar på att jag och Norrländskan ska följa med. Med tanke på vad som väntar där nere under denna tid vet jag faktiskt inte om jag vågar släppa i väg de gamla själva. 
 
Vi får se om jag måste ta mitt ansvar...
 

Kommentarer
Postat av: Patrik

Håller med! Riktigt lågt.
Men likväl ska jag spela(kvalat in)
Vore riktigt kul om du åker ner med o gl om du spelar :)

2013-09-22 @ 00:49:22
Postat av: Andreas Bergman

Det var som fan. Synd att det inte blev trekamp då. Ser framför mig hur din far kliver in i ringen å välsignar fighten iklädd fullskalig prästmundering.

2013-09-22 @ 08:23:18
Postat av: dybban

Patrik: Grattis till kvalet och lycka till på plats! Kanske kan jag inte hålla mig borta från pokerrummet när jag ändå är på plats. Då ses vi, hoppas jag.

Bergman: Farsan är en rätt bra schackspelare så han kanske kan ta över utmaningen?

2013-09-22 @ 09:26:57
Postat av: byling

Be farsan ta över dybban!! Det blir ju ingen boxning ändå,Ken har ju erkänt att han skulle gajjsa den ;-)
Undrar om du inte gjorde dej skyldig till förtal i din blogg nu?
Finns väl bloggare på PL? Kan dom inte känna sej utpekade nu? Takhöjden i bloggosfären är strax ovanför golvet numera, efter korståget mot de otrogna.....
Åk till Malta,stanna några månader så syns vi där,ha de !

2013-09-22 @ 12:18:24
Postat av: Krukan forever

Ken nämner Björin i sin blogg och försöker framställa det som om Björin är kompis med Kenta. Ordet "märklig" kom från Björins läppar när han berättade sin syn på Ken. Ken är extremt ensam i pokervälden. De anonyma forumtomtarna kommer bjuda öl på Malta och hänga med Ken, inte den etablerade pokereliten.

Vad är oddsen på att Ken kommer att skriva att det var många som som ville skaka tass med honom, dunkade han i ryggen och skakade på sina huvuden när Dybban, Rosjon samt Pokerstars namn kom på tal.

Gillar man pedofila cykeltjuvar som gillar riggade spel skall man spela poker, som jag kommer göra i Malta. Gissa om jag kommer återberätta spektaklet.

Ps. Vidare var inte puma Swede speciellt lyrisk över Ken Ds

2013-09-22 @ 21:16:40
Postat av: dybban

Byling: Jo, utan boxning skulle nog farsan ha en chans. Skulle vara kul om han körde duellen i jobbkläderna. Snacka om freakshow.

Krukan: Ken kommer säkert få en del ryggdunkningar av folk som vill snacka lite skit om "Solskensdybbelidybban", Mattias och rosjon. På samma sätt som det kommer fram en hel del pokerspelare till mig som vill berätta att de tycker Ken verkar ha tappat fotfästet helt och framstår som en labil galning.

Men det lägger jag inte så stor värdering vid. Ibland har folk en tendens att säga vad de tror att man vill höra, inte vad de egentligen tycker.

Om Ken är ensam i pokervärlden eller inte har jag ingen koll på, men det är väl naturligt att man distanserar sig från en del om man skaffar familj kanske. Han trivs säkert med sitt liv som det är.

Lycka till på Malta!

2013-09-23 @ 10:55:11
Postat av: Känner alla

Det där med att namedroppa ligger även fru Lennaárd (Dabrowska) varmt om hjärtat.

2013-09-23 @ 20:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0