Dybban flyttar in hos Piraten

Varje gång han vinner en pokerturnering så köper han en cykel till någon. Till något av sina fem barn, till någon vän, eller till släktingarna i Kroatien. 
 
Nu har han 16 cyklar ståendes hemma, säger han. 
 
Den Svarta Piraten, som han kallar sig själv, är inte lik någon annan jag någonsin träffat vid ett pokerbord. Det fick Jonatan Hellman bland annat erfara när han besökte Göteborg för några månader sedan. 
 
Att träffa Sveriges bästa pokerproffs är spännande och lärorikt. Men att träffa en livs levande pirat, med en helt unik syn på spelet poker, det är bortom allt.
 
Just nu ligger Piraten på andra plats på turneringsrankingen på CC här i Göteborg. Fem placeringar före undertecknad. Ingen förstår riktigt hur det gått till. Förutom Piraten. För honom är allt självklart. 
 
- Jag tycker det är kul att utmana starka händer med svag hand. Där får jag kicken.
- Jag gillar att dra ut. Det mesta jag vunnit är med dåliga händer...
 
Månadens Dybban Flyttar In blir lite annorlunda, men endast ur positiv bemärkelse. Häng med hem till Piraten!
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=yRFnI5KuGtA

Kommentarer
Postat av: Tjerna

Hahaha! Magiskt! Vilken citatmaskin.

2013-09-28 @ 11:45:31
Postat av: Varberg

Tjena

Vad gör William Thorsson idag ?

Läste ett vansinnigt rykte att han skulle blivit muslim och skänkt bort alla sin pengar.

Skulle det stämma vore det ju en kanonintressant story att höra om.

2013-09-30 @ 10:56:20
Postat av: Du vet vem:)

Tja simon!
Tänkte du kanske kunde länka denna blogg o kanske läsa en rad lr två. Tror du vet vem jag är:)

2013-10-12 @ 12:36:11
URL: http://hjlpmignu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0