Jag mötte HeatoN

Min livs pokerresa startade 2005. Jag vet inte var den kommer att sluta, men jag vet att den har blivit längre och mer innehållsrik än vad jag någonsin kunde drömma om när jag började klicka mina första €5 sit&goes på Unibet , och mailade fixstjärnan Micke Norinder om råd för att utveckla mitt spel...
 
Vilka tider. Han gav mig €50 i spelpengar, vilket antagligen var mer än min största prissumma då. Någon gång ska jag bjuda tillbaka i form av speltips och någon slags kanelbulle. 
 
Jag vet inte hur Mickes tips påverkade mig, men jag tror inte våra spelstilar är tvillingsjälar direkt. Men det där var som sagt en halv livstid sedan.
 
Sedan dess har jag lärt mig en del om poker. Framför allt har jag träffat extremt många pokerspelare. Både trevliga och otrevliga. Någon gång har jag blivit hotad med stryk, andra gånger hembjuden på hembakad äppelpaj. 
 
Det roliga är väl egentligen inte att träffa pokerspelare just för att de är pokerspelare, utan för att spelet inbjuder så många olika personlighetstyper som man aldrig hade stött på i det "vanliga" livet. Människan bakom spelaren är den som man verkligen vill ta del av. 
 
I november kommer jag åka runt i landet på "Dybbans Sverigeresa" för att träffa människor som ska spela Poker-SM på Svenska Spel. 
 
Introt släpptes i fredags och spelade in i Visby. 
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=IW_38EBFpKk
 
Efter den bombastiska Titanic-avslutningen drog jag sedan mot Stockholm för att träffa två gamla tonårsidoler. De som har ett förflutet inom dataspels-världen har garanterat koll på Emil "HeatoN" Christensen och Tommy "Potti" Ingemarsson. De startade upp världens bästa Counterstrike-lag "Ninjas in Pyjamas". 
 
Jag hade ingen aning om att HeatoN fortfarande blev igenkänd på stan och hade någon slags legendstatus inom gaming-världen, en värld som inte är helt olik pokerns visar det sig...
 
Vi tog en battle i CS. Ordet förnedring räcker inte riktigt till för att förklara utgången. På det sättet gillar jag nätpoker bättre. Bara en mus att klicka med. Och ingen jäkel som dyker upp och hugger ner dig i ryggen med rambo-kniv...
 
 
http://www.youtube.com/watch?v=EKFsh1e28cM
 
Nästa program kommer jag att träffa raka motsatsen till CS-proffs. Min livs pokerresa rullar vidare...

Kommentarer
Postat av: Häxan

Åååååååhhh!! Legender!!!!

2013-11-04 @ 17:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0