För morsan å polarna

Morsan undrar vad jag håller på med. Var jag är någonstans? Polarna med. Det har ju blivit så att om man inte lägger upp saker och ting på bloggen så blir jag bara som en skugga, ett dött vakuum i deras liv. Så för att underlätta får nu alla kompisar och morsor mina två senaste avsnitt från Sverigeresan här. 
 
Jag träffar den regerande SM-mästaren i poker på Svenska Spel. Sten. Han är en så grymt rolig människa. Jag älskar Sten. Seriöst. Han är unik på sitt sätt i Pokersverige. Inte för att han vann 1,2 miljoner förra året, utan för sin attityd, humor och inställning till livet. 
 
 
Nu har vi tydligen ett vad också. Min vän Optikern har tidigare badat i Göta kanal för en femhunka för många år sedan. Jag vill inte göra samma sak. Det är en grisig kanal...
 
Sen åkte jag norr ut. 110 mil enkel resa. Genomled en storm. Men framför allt en genomröten Hamburgertallrik i Bollnäs. Annars älskade jag Bollnäs. Aldrig varit där tidigare, men jag är en småstadsmänniska ända in i själen. Och att uppleva en fredagkväll i en småstad där man inte känner någon är som att uppleva en dokusåpa från första parkett. Prinsessorna. Kepsarna. Kläderna. Raggarna. Enkelheten. Gästfriheten. Och de där killarna som var coola i gymnasiet och nu ,15 år senare, lever kvar i den villfarelsen. Jag är förtjust i allt det där. 
 
Här åt vi hamburgaren, som var nära att ta livet av oss. Kanske borde vi haft en bättre read med tanke på skyltningen? 
 
Livet på vägarna. Redigera i bilen funkar...
 
Vi tog oss till sist till Storuman och träffade Robinson-Erold, Carina, Ove och hela gänget där uppe som aldrig tycks tröttna på att spela poker. 
 
Jag gillar Oves nick. "Stortorsk!". Man vill ju gärna tro att han vill vara lite ironisk med det namnet i spelsammanhang. Med sanningen bakom nicket är enkel. 
- Jag hade precis fångat en stor torsk när jag skulle välja nick...
 
 
Och ta mig tusan. I dag fyller jag år också. Jag hade helt glömt bort det själv (man gör gärna det när man passerat 30) och hade planerat in en ledig kväll då jag är gräsänkling för tillfället. Fick bjuda in mig själv till Optikern, Hannanas och Dybban jr för middag. Hade sett fram emot en lugn ensamkväll. Men någonstans går gränsen för vad ensam förbyts till övergiven. Och just nu kände jag att det var att sitta hemma själv på sin födelsedag. 
 
För övrigt vill jag bara tillägga att veckans nätgrind innebär att jag ligger plus totalt mot MR_JIMMY. Det gör mig till en av världens bästa cashgamespelare. Highfive!

Kommentarer
Postat av: Link

Stort Grattis Dybbs, några minuter i efterskott.
Hade bäst m8, hoppas vi ses i mellandagarna i GBG.
Eller i Prag om 3 veckor.

//Link

2013-11-22 @ 00:53:01
Postat av: dybban

Tack gubben!

Det hoppas jag med!

2013-11-22 @ 10:05:44
Postat av: Fassan

Bollnäs där din farfar föddes. Klart det blir nostalgi.... För övrigt är Göta kanal inte speciellt grisig. Har badat i den många gånger. handlar bara om att välja rätt plats. Kanske undvika hamnarna typ... Och om jag minns rätt badade optiker i hamnkanalen i Jönköping.

2013-11-22 @ 11:04:43
Postat av: Mutti

Nu känns bättre när man vet var du håller hus och att du överlevt bilresan till Norrland och stormen:-) och bra program, kul att se lite av Storuman också! Skönt också att du har pålitliga kompisar som tar hand om dig på din födelsedag:-)

2013-11-22 @ 16:44:04
Postat av: Optikern

Jag badade i Bergs slussar..
Bada i kalla Vättern gör jag inte för ett öre under 1000:-

2013-11-22 @ 22:56:46
Postat av: Joeltyp

Hej dybban!

Såg dig idag på systemet i jkpg!
Jag och mina polare hostar en fest för ca 150pers i
vårt hus ikväll!

Ni är välkomna förbi!

2013-11-23 @ 20:28:35
Postat av: dybban

Joeltyp: Va farao! Såg inte din kommentar förrän nu. Typiskt. Tackar aldrig nej till partaj. ;)

Men tack för inbjudan!

2013-11-27 @ 11:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0