Snart dag 2 i Nordic Masters

Snön faller i tunga flingor över Stockholm i dag. Och jag ligger i en elektronisk hotellsäng och petar lite filtmatta ur naglarna. 
 
I går spelade jag dag 1 i Nordic Masters Main Event. Jag gick in utan förväntningar då motståndet var förväntat tufft. På mitt bord hade jag bland annat Dennis Bejedal, Johannes Korsar, Stefan "Matadoren" Mattsson och rutinerade glädjespridaren Brane Stupar. 
 
Det var lite kul med Dennis som satte sig till vänster om mig. Jag har aldrig träffat killen, men han hälsade direkt. Det visade sig att han är bästa kompis med min systers sambo Mackan. Världen är liten. 
 
Utan att få några starthänder av yppersta klass lyckades jag dock ta mig ner genom hela slalombacken med livet i behåll. Det är riktigt kul att möta bra motstånd då man tvingas stänga av autopiloten och spela utanför bekvämlighetszonen. Och det är så man blir bättre. 
 
64 spelare betalade vardera 26k för att deltaga. Nu återstår 37 stycken. Jag ligger på en godkänd 12:e plats med drygt 90k i stacken. Average 77k. Förstapriset landar på cirka 420k. Nio priser. 
 
Om några timmar går jag in i elden igen. Målet är att flippa som Mats Iremark. Och i Pokerstudion visade jag att dybbanturen är aktiverad då jag krossade meriterat motstånd i en heads up-turnering. Så allt kan väl hända antar jag. Ni kan följa rapporteringen direkt på poker.se
 
Måste bara klippa naglarna. Sen är jag redo. 
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0