Från glädjeyra till bad beat

Jag håller just nu på att spela in Pokerstudion inför imorgon. Årets dyraste WSOP-turre startade precis. Skrev en sväng om den här, för de som är intresserade. Om Phil Ivey när han står på tå, bland annat. 
 
Annars spelade jag min första turre igår. 350 dollars på Caesars som uppvärmning inför WSOP-eventen. Det var 250 spelare med och jag låg riktigt bra till när vi var drygt 40 kvar. Då fick jag in det med AQ mot K5 pre flopp i en pott som hade tagit mig till topp 3 i chipcounten. Flopp 9TJ såg helt ok ut. River Q var inte lika kul. Jag blev blödande med några få big blinds och åkte innan pengarna. 
  
I övrigt har ju lillbrorsan, världens bästa heads up-spelare, kommit hit. Så här glad blev han över att få komma till sina drömmars stad för första gången i sitt liv. 
 
  
 
 
 
I kväll blir det nog bowling och Mudslide-drickande för hela gänget. Kanske hittar vi en Deal or No Deal-maskin att slösa vår tid på. De är fantastiskt roliga och man får mycket spel för pengarna. Hittills är vi till och med plus 75 dollars plus fri dricka, så det är ju över all EV som finns. 
 
Norrländskan och Norrskan har satt sig i förarsätet för den stora klonken.
 
I förrgår var vi även och käkade på Vegas högst belägna restaurang uppe i Stratosphere.
 
Tornet snurrar dessutom så man har utsikt över både strippen och Down Town beroende på läge. 
 
Då och då kommer det bungyhoppare skrikandes förbi. De hoppar någon våning ovanför. 
 
Goda vänner som vill följa lite mer av vår resa får gärna följa Mattias blogg för fler bilder och berättelser. 
 
Jag har ännu inte bestämt vilka event jag ska lira. Kan bli allt från 1k till 2,5k texas NL event. Allt beror på hur arbetet med Pokerstudion fortlöper så jag måste anpassa mig en del efter det. En sak är dock säker. Man blir så grymt spelsugen av att gå runt på Rio och glo på alla som sitter vid borden.
 
Just det. Dagens bad beat. Norrländskan har låst in alla våra pengar i vår safetybox. Det är ju i grunden ett klokt beslut och borde vara en god nyhet. Om hon hade kommit ihåg koden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0