Vad har Ivey i fickan?

Det börjar hetta till på Rio. I går ville två snubbar slåss mitt bland borden. De ställde sig upp och började vifta med nävarna efter att ha hamnat i en konflikt angående en hand. När den ena kallade den andra för "tjockis" slog det fullständigt slint och "tjockisen" tog upp sin stol som han försökte slå i huvudet på sin antagonist. Som tur är hann vakterna emellan...
 
Jag tror inte att det blir så mycket mer WSOP-poker för de herrarna. 
 
För övrigt går jag mycket runt och myser på Rio när jag väntar mellan inspelningarna av Pokerstudion. Det är kul att gå runt bland borden och titta på alla legendarer och mindre kända spelare. Jag tycker det är kul att sitta på en vanlig parkbänk och glo på folk på stan i Göteborg. Gissa om jag då fascineras av de här människorna. Läs min senaste poker-krönika om Doyle Brunson så förstår ni. Det enda negativa är att spelsuget blir helt enormt. Ibland känner jag hur jag fullkomligt krackelerar innifrån av att inte få slå mig ned vid WSOP-borden. 
 
Gus Hansen är en annan kille vi mött på i korridorerna.
 
Jag undrar hur mycket Enskede Squash Club betalade för att stå som sponsor för hans 50k Player Championship-turre. 
- Vafalls!? skriker Henry som precis köpt ett nytt raket och får se skylten om att medlemsavgifterna för lunch-squashen stigit med 300 procent. 
 
Att jag inte hunnit spela beror på min medverkan i Pokerstudion som spelas in varje dag. Det har gjort att jag inte kan spela långa turneringar utan får koncentrera mig på cashgames. Men det är kul att spela in. Lärorikt. 
 
Här lite bakom kulisserna, där Patrik vill sätta en sen "fort som fan" då det är 46 grader i skuggan. 
 
Jag gick nyligen förbi Phil Iveys bord i 10k PLO:n. Han hade en 10k dollars bunt i fickan som höll på att trilla ut. Ja, två tredjedelar av bunten hängde liksom utanför. Som om det var en skrynklig tjuga och ett kvitto från kemtvätten. 
 
Samtidigt höll jag krampaktigt i min svarta lilla väska där jag hade exakt 10k själv. Pengar som gör det lättare att klara av dagar utan poker då jag har bestämt mig för att spela Main Event. 
 
Jag kom i alla fall till insikt att Ivey och jag inte bär 10 000 dollar på samma sätt...
 
I morgon startar Main Event. Jag går nog in under dag 1B. Det blir ett litet steg för pokern i allmänhet. Men ett giant leap för mig. Mitt första WSOP Main Event. Jag har förberett mig i sju år. Och nu är det äntligen dags. 
 
Det känns som en dröm. 

Kommentarer
Postat av: Roffe

Ha ha, antingen har värmen i Vegas gått hårt åt dig, eller så har du börjat regrediera till att bli en helt vanlig kvällstidningsjournalist...

Det heter "en ny racket".
Inte "ett ny raket".

/Skriftprofessorn

2013-07-06 @ 09:04:19
Postat av: dybban

Roffe: sorry. Skriver för fort.

För nej, det var ingen raket. Utan mycket riktigt en ny racket han hade köpt. :)

2013-07-06 @ 14:22:13
Postat av: Roffe

Sorry själv. Kunde inte låta bli...
Se till att storklonka i Main nu, så förlåter jag alla språkliga fel genom alla tider.

2013-07-06 @ 16:09:50
Postat av: Andreas Bergman

Har rullen exploderat i styrka så pass eller har du sålt procent? Var väl inte mer än ett år sen du skrev att det inte var så smart att riskera en stor del av rullen på en enda turre?

Hur som haver - very big lycka till! :-)

2013-07-07 @ 13:11:04
Postat av: lottoguden

Finns det någon pokerbok som du skulle rekommendera att läsa?

2013-07-07 @ 21:12:40
Postat av: dede09

Kul läsning som vanligt från dig, stort tack för alla roliga inlägg inom åren!!
Vill önska dig ett stort lycka till, hoppas svs riggen är med dig vid borden;) Keep it up!!

2013-07-07 @ 21:29:33
Postat av: -TheC-

Lycka till DYBB! Jag tänkte passa på att höra också, podcasten?

2013-07-08 @ 10:42:44
Postat av: dybban

Bergman: Självklart har jag sålt procent. Typ hälften. Allt annat vore oansvarigt. Väldigt få slänger upp en sådan summa själva för en enda turnering.

Jag skulle aldrig klara av att ens lägga 50% av Main Event-summan om det skedde kontinuerligt. Men nu. Jag bara måste spela Main en gång i livet. Det är mer än en pokerturnering. Det är något jag måste få uppleva. Som att betala för en exotisk resa, ungefär.

2013-07-08 @ 22:49:30
Postat av: dybban

lottoguiden: Det beror lite på var du står i din pokerkarriär och om du vill fokusera på turneringar eller cashgame, nät eller live?

2013-07-08 @ 22:50:59
Postat av: dybban

TheC: Ny Vegas-pod uppe nu! Finns både här https://svenskaspel.se/artiklar/poker/speltipset/andra-podcasten-fran-vegas

och här:
https://itunes.apple.com/sc/podcast/dybban-wonderbaums-superpod/id657378374

Dede: Tack! Har saknat dina kommentarer. =)

2013-07-08 @ 22:52:27
Postat av: lottoguden

vill väl utveckla lite allt möjligt, har väl spelat ganska mycket på nätet. men börjat lite smått live o vill lära mig det bättre. så typ allround spelet

2013-07-09 @ 18:05:28
Postat av: RandyJot

If you’re upset about your weight and want to lose a little more, get this…

An overweight mother with pre-diabetes has just SHOCKED the medical
community by losing an unheard of 22lbs pounds in just 13 days…

....Without starving herself, she lost a total of 37lbs in the first month!
[url=http://webbyt.co/weightloss]-> CLICK HERE to see her Transformation Pics![/url]

...Even without exercising, she went on to burn off 84lbs (almost a pound a day)
and eliminated any sign of diabetes or any other life-ending diseases.

And the amazing thing is…

All she did was this D.I.Y. “carb-pairing” trick that reconditions your 3 female
weight-loss hormones to drastically accelerate fat-burning while still eating the
foods you love.

Check it out for yourself…

[url=http://webbyt.co/weightloss]“Carb-Pairing” Melts Away 37 Pounds in Just 20 Days (WOMEN ONLY)[/url]

Enjoy!

2019-08-26 @ 21:40:22
URL: http://webbyt.co/weightloss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0