Lapproffe i hetluften!

Det finns de som hävdar att Lapproffe inte spelar så mycket poker. Att han är en fisk och inte vet vad han pratar om.
 
Men det där är bevisligen en lögn. Roffe spelar nämligen WSOP Main Event i detta nu och är vidare till dag 4 under figurerat namn. Nu är han bara några placeringar i från pengarna. 
 
Lapproffe. 
 
Jag träffade honom utanför Rios lokaler i går när vi letade intervjuer för Pokerstudion. Han stod som vanligt med en cigg i mungipan och grymtade på inavlad Gnesta-Haparandiska. 
- Inga kommentarer. Jag har slutat göra intervjuer...
 
Han berättade att han hade med sig verktygslådan om någon ville ta ett "riktigt gejm" på rummet och spela om saker som verkligen betydde något. Jag frågade hur han stod sig mot fältet i Main och han svarade att: 
- Jodå, en massa småungjävlar som tror sig kunna spela poker. När jag spänner blicken i dem kan de lägga de mest häpnadsväckande händer för att inte riskera spö i pausen. 
 
Sen skrockade han. Tog ett bloss. Och mös.
 
Bli inte förvånad om lappgubben utmanar Ramzi, Ylitalo och allt vad snorungarna heter under dag 4. Ibland vinner en norrländsk blick över sjutusen fembets och allt vad det hittas på nuförtiden...
 
Edit: Sen bilden togs har jag spelat av Roffe en såg och en skiftnyckel...
 
Edit 2: Angående min egen WSOP-resa finns nu del 2 att läsa HÄR.

Kommentarer
Postat av: Roffe

Trodde aldrig att du skulle upptäcka mig...

2013-07-12 @ 16:23:59
Postat av: Roffe

Nu vet du att jag inte är kvar.
http://lapproffe.blogg.se/2013/july/en-tidsresa-igen.html#comment

2013-07-12 @ 19:02:59
Postat av: dybban

Jag har hök-ögon och kan dessutom sniffa en lapp på två kilometers radie.

Synd att du drog hem.

Men du verkar ju ha det gött på verandan också. Magisk tvilling-bild. :)

2013-07-13 @ 05:14:24
Postat av: Roffe

Visade bilden åt Haggan. Hon blev konfunderad över hur snabbt jag kan byta världsdelar att vistas i.
(Hon känner inte till tidsmaskinen)

Det där lappsniffandet måste du ha snappat upp i Annelis hemtrakter...

2013-07-13 @ 15:38:58
Postat av: Tim

Annelis hemtrakter...

Är det så att doften lätt förväxlas med doften av surströmming?

2013-07-13 @ 17:21:00
Postat av: Roffe

Tim, ditt gamla fyfan...Surströmming "doftar" inte, det "stinker". Något som varken jag, Dybban eller Anneli gör. Vi doftar oftast Syren, eller Rhododendron...Dybban kan lukta ganska illa ibland, men det är bara i Kens blogg...

2013-07-13 @ 20:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0