Ken "Mr Poker-almighty-of-heaven-and-water" Lennaárd

Den store Ken Lennaárd har börjat blogga igen. Mr Poker den allsmäktiga är tillbaka. 
 
Han fortsätter på den inslagna väg som han alltid haft när han bloggar. Han svingar åt allt och alla för att reta upp det som går att reta upp. Som den lilla killen i skolan som var ett huvud kortare än alla andra och var tvungen att väga upp det med att ha en dubbelt så rapp käft. 
 
Det är rätt underhållande. Särskilt när han ger sig på mig i sitt senaste inlägg
 
Jag inser givetvis att han skriver om mig för att jag ska svara och länka till hans blogg för att öka hans besökssiffror ytterligare. Inte mig emot. Jag får bjuda den allsmäktige på det. Vi är ju ändå i underhållningsbranschen.
 
Likt Hatten skriver även Ken saker om mig som inte stämmer. Som att jag livnär mig på 10/10 på CC. Jag har aldrig grindat 10/10 och kommer aldrig att göra. Den nivån har nämligen mycket högre rake än 20/20 och dessutom bara 100bb i maxinköp. 
 
Oftast blir det alltså 20/20, ibland 50/50 när det finns game, för lille dybban. Har för mig att Ken själv spelade 20/20 när han var här och hälsade på i Göteborg senast. The mighty king of poker borde väl kunna hitta högre spel än så? Nästan så att han borde skämmas över att gå ner på våra modesta nivåer och rensa arma low-stakes grinders på sina surt förvärvade bankrullar? Som att stjäla godis från små barn på väg till bion. Skämmes Ken! 
 
Jag tar gärna ett snack med den som kan bevisa att det inte går att livnära sig på 20/20kr på CC. Någon? Ken? 
 
Sen spelar jag ju minst lika mycket på nätet som live. Men det är en annan historia...
 
Jag skriver ju väldigt sällan ut handanalsyer så det skulle även vara intressant att veta vilka sådana som Ken Mr Poker-almighty-of-hevaen-and-water har sett som tydligen brister? Sen är jag ju smärtsamt medveten om att jag så klart inte kan komma upp i Kens nästan omänskligt precisa analyser som ingen i pokersverige någonsin kommer att vara i närheten av. Ingen. Någonsin. Men ändå. 
 
Nu vet jag inte om jag vågar skriva något komiskt retsamt tillbaka, för att ge igen liksom. Ken är ju känd för att ta illa vid sig om man skriver något elakt om honom. Och man vill ju inte att någon ska bli ledsen. Småbarnsfäder ska inte vara ledsna. Det vill jag inte bära som ett svart litet hål i hjärtat. 
 
Likt Alex Schulman som sänkte den ena personen efter den andra i sin blogg för några år sedan försöker Ken nu göra samma sak i underhållningssyfte. Även Schulman visade sig vara en rätt skör människa som blev sargad ända in i själen om någon nu vågade behandla honom på samma sätt. 
 
Schulman fick dåligt samvete till slut. Stängde bloggen. Jag vet inte om Ken ens har något samvete så chansen finns väl att han fortsätter blogga ett tag till. 
 
Personligen ser jag bara fram emot den underhållningen. Det är ju kul när det händer NÅGOT i en annars rätt stillsam pokerdamm. För min del får Ken gärna fortsätta kasta sten. Om det får honom att må bra. 
 
Och vi ses väl vid 20/20 borden nästa gång du hälsar på i Göteborg Ken? Om jag nu vågar stanna kvar vid bordet när Mr Poker-almighty-of-hevaen-and-water sätter sig ner med sin kvackande hand-anka och är allmänt lattjo? 
 
Det vettefarao. 
 
Ken "Mr Poker-jävlar-i-böjen-och-allmän-kung-och-härskare-alla-bör-böja-sig-i-vördnad" Lennaárd. 

Kommentarer
Postat av: Peter

Jadu dybban.
Jag har då aldrig sett dig vid ett 50/50 bord. Och då har jag spelat ganska frekvent det senaste året på CC gbg.
Men däremot kom jag ihåg att spela 50/50 mot Ken på CC i gbg.

Hmmmmm

2013-02-07 @ 20:16:28
Postat av: dybban

Jag sätter mig när det finns game som är värt att spela. För det första så finns det ju sällan något 50/50 game i gång på CC i Göteborg annat än på helgerna, nästan. Och för det andra så ser jag inget värde i att möta samma grinders som alltid sitter där, men går dit när jag tycker det är värt det. När roliga ansikten, gärna norrmän, dyker upp.

Och jag skrev väl "ibland" 50/50. OFTAST 20/20.

Jag spelar inte högt bara för att spela högt. När det gäller live-spel tycker jag det är betydligt viktigare att välja rätt motståndare framför högre stakes då potterna ändå brukar bli rätt så stora när folk öppningshöjer 5-20bb preflopp.

Poker-vänner sa att Ken spelade 20/20 senaste han var på CC. Han har säkert spelat 50/50 och 1000/1000 också. Han är ju trots allt bland de bästa i världen på vad han gör.

God kväll.

2013-02-07 @ 20:41:37
Postat av: LÖL!

Jag antar att du är en av dom där killarna som brukar sitta på 50/50 för att du tycker de e coolt Peter? Har sett Dybban på 50/50 och även mött honom live på 20/20. Tror nog han är bland de bättre regs faktiskt. Iaf vinnande...

2013-02-07 @ 22:21:28
Postat av: Johan

Man kan ju även undra varför mannen som det är enklast av alla att hitta och skriva skit om i hela pokersverige skriver skit om andra? Hur tänker han då? Han ska va glad att dybban inte försökte va alltför elak tillbaka. Då hade han nog gråtit sig till sömns!

2013-02-08 @ 01:40:00
Postat av: dybban

Johan: Nä, jag hoppas inte att jag någonsin får någon att gråta sig till sömns. Men visst är Kens glashus lite större än andras. Jag tänker dock inte skriva om något jag inte vet något om. Och jag vet inte så mycket om Kens bakgrund. Den låter jag andra diskutera...

Man är ju gammal pastorsson, som sagt, och har snappat upp ett och annat på vägen. Som att behandla andra som man själv vill bli behandlad osv...=)

2013-02-08 @ 01:59:08
Postat av: David

Ibland är du allt alldeles för diplomatisk, Dybban. Men jag kan tänka mig att storsinthet slår lika högt som pajkastning i detta fall.

Jag gillar Ken, men det känns som han har kört sitt "jag gillar inte svenska avundsjukan och low limit-grinders" i både en, två och tre bloggar nu.

2013-02-08 @ 09:19:07
Postat av: Terroristen

Fråga Ken varför han inte vågar bo i Sverige längre. Speciellt inte i närheten av Gbg.

2013-02-08 @ 13:53:53
Postat av: Trumpet

Frågan är väl snarare varför man bor i Sverige om man har möjlighet att bo annorstädes, på en varmare plats.. ;-)

2013-02-08 @ 14:27:20
Postat av: Terroristen

trumpet. Jag kan garantera att Gbg är den varmaste plats ken kan bosätta sig på.

2013-02-08 @ 14:35:43
Postat av: dybban

Terroristen: Har hört att han gjort sig ovän med fel gubbar i Göteborg och nu är lite "jagad". Men vad vet jag?

Det verkar inte gå någon nöd på kung Ken ändå. Han har ju hela världen som arbetsplats nu. Och där han är är det alltid lite roligare. =)

2013-02-08 @ 15:11:06
Postat av: Terroristen

"Come out, come out, wherever you are Mr Poker"
I will be there waiting for you.

2013-02-08 @ 17:20:49
Postat av: byling

Stort dybban,att få en blogg tillägnad sej från DFG.....

Är det hål i taket där du spelar förresten??

Kör hårt dybban, o mot Allsvenskan med stormsteg!!

2013-02-08 @ 18:38:17
Postat av: Optikern

Du borde veta bättre Simon än att bråka med huliganer.
De har ett rätt hett temperament.
Jag är ingen bra "swingman", det vet du.
Tänkte länka till bilden på en rakad huligan Dif-tröja men paddan envisas med att skriva Ken Lennart.

2013-02-08 @ 22:29:22
Postat av: Tim

Jag är glad för din skull Simon. Dem flesta peakar inte efter att de fyllt 30.
Det här måste vara lika stort för dig, som det hade varit för ken att vinna wsop main event. Vilket han så klart hade gjort redan om han bara hade satsat på turneringar ;)

2013-02-08 @ 23:25:31
Postat av: erichugo

Jäklar vad du hamnar i "blåsväder" (light version) nu för tiden. Ken verkar nästan lika vass på att dela ut osjyssta kängor i blogginlägg som i korvkön..

2013-02-10 @ 21:48:53
Postat av: Läsare

Dybban är en tillgång i pokerbloggvärlden som vi inte vill vara utan! Älskar hans okaxighet! Hans verklighetsnära beskrivningar!

2013-02-12 @ 13:49:58
Postat av: somebody that you used to know

kan se framför mig hur du sitter på din kammare och fnissar åt hela spektaklet!

2013-02-16 @ 08:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0