Jarne

I går var jag och lunchade med Jarne. Jarne håller på Elfsborg, men är annars hur trevlig som helst. Vi lärde känna varandra i somras under Vegasvistelsen. 
 
Det är sånt där man får gratis av att spela poker. Att träffa de där människorna som man annars aldrig hade träffat. Hur troligt är det att jag skulle luncha med en medelålders Jarne som jobbar på Försäkringskassan annars? 
 
Som sagt, han gillar fotboll och brukar åka på diverse fotbollsresor. Tyvärr tar han en del felbeslut när det gäller fotbollen ibland, Elfborg är inte det enda. 
 
Nyligen var han till exempel i Berlin för att kolla bragdmatchen Tyskland-Sverige i VM-kvalet. När det stod 3-0 och tyskarna ägde upp de blågula som Greg Merson skulle äga upp mig vid ett pokerbord, så sa Jarne: 
- Blir det 4-0 så går jag hem.
 
Det blev 4-0.
 
Jarne gick hem. 
 
Och missade den största svenska upphämtningen av ett svenskt landslag någonsin. Matchen slutade som ni alla vet: 4-4. 
 
Jarne vill inte verka bitter. Men han är bitter. Jag tyckte så jädra synd om honom när han berättade, men kunde inte hålla mig för skratt heller för berättar så gött. Han får vara glad över att han drog livets vinstlott och får vara Jarne i stället. Man kan inte ha tur jämt. 
 
Plötsligt hade vi lunchat i två timmar. Det kändes som en kvart. Så fungerar tiden med vissa människor. Såna människor ska man hålla fast vid.
 
Edit: I övrigt ny pokerkrönika ute om vår nya världsmästare Greg Merson. Om ännu ett film-manus. 

Kommentarer
Postat av: Hogge

Är det någon som förtjänar ett hyllningsinlägg så är det Jarne.
Själv har jag det stora nöjet att åka på pokerkryss med honom på lördag. Ska bli helt fantastiskt trevligt. Han är en energigivare, Jarne. Kan behövas i höstmörkret.

2012-11-01 @ 14:00:18
Postat av: Optikern

Fantastiskt Jarne!
Försäkringskassan behöver alla solstrålar de kan få.

2012-11-01 @ 18:52:21
Postat av: Pokerstar

Tom med tjejen blev "förtjust" av honom i Vegas...

2012-11-01 @ 20:35:04
Postat av: Anonym

Jag älskar Jarne och tycker det var på tiden att den gamle stöten fick sitt hyllnings inlägg.

Tråkigt att de där jäkla erektions problemen inte släpper bara. Men som sagt, man kan inte ha tur jämt!

Vi älskar dig Janne!!

2012-11-01 @ 22:49:30
Postat av: Jimmyl

Har suttit och kollat ikapp WSOP-avsnitten med huvet under armen senaste dagarna, och med rubriken på ditt blogginlägg så läste jag det helt utan rädsla för spoiler, ända till sista raderna... Tack för den dybban! ;)

Du är skyldig mig en lunch nu tycker jag! ;)

2012-11-02 @ 03:57:56
Postat av: Jimmyl

Fejkedit: by the way så bor vi mer eller mindre grannar i linne nowadays, så lunchen intas med fördel i grannskapet! :)

2012-11-02 @ 04:00:39
Postat av: dybban

Haha, ni är la för goa!

Jimmy: Vafarao, trodde det hörde till allmänt hyfs att vara uppdaterad med vem som vann finalbordet? Typ som att man inte fick blogga om vem som vann EM i fotboll för att nån tjomme spelat in den på VHS och vill kolla i efterhand. =)

Haha. Men visst. Bara för att jag är på mitt bästa solskenshumör kan jag väl bjussa på en liten matbit ändå. Av ren medkänsla. =)

2012-11-02 @ 08:52:44
Postat av: Jimmyl

Haha, jo det gör väl det egentligen, jobbat för mycket senaste dagarna för att hinna kolla ännu bara :)

Vägen fram till avgörandet kan ju bli nog så rolig att kolla på trots allt! :)

2012-11-02 @ 12:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0