SPW från ett hotellrum

Det finns nog ingenstans man kan känna sig mer ensam än på hotellrum. Ligger i ett just nu. I Stockholm. Tänker på pokerhänder som utspelade sig under Spring Poker Week hemma i Götlaborg. Det blev ett par stycken. Cashgamet var fantastiskt. Även om jag förlorade de största potterna. Den sista 1100 big blinds-potten hade jag mer än gärna rakat in mot en kavajklädd gråsten. "Där ligger ett par Vegasresor i potten" hann jag tänka innan ett ess gav gamgubben stege på rivern...

Main Event var mycket trevligt. En gammal EMOP-bekant vid namn Oliver kom efter sju-åtta timmar till mitt bord och körde över det totalt. Fembettade all in med K9s som fick "stå" mot synande knektar, trots att AKs lyckats folda. Det är banne mig så man vinner turrar. Ungtuppen lyckades även med bedriften att gissa att bordets enda tjej var sex år äldre än hon var. Om blickar kunde smiska upp någon...

Själv började jag bra och jobbade upp en ok stack för att sedan bluffa bort en stor del av den efter att ha trebetat med A5s, fått kallsyn bakom, och fortsatt mitt betande på en damhög flopp. Killen synar. Och synar. Och pushar mig. Lite småtiltande då jag kände mig toksäker på att han hade typ 77-1010 och skulle vika. My read was askass...

Kämpade sedan på med mina 25-30 bb. Pushade Oliver ett par gånger då han höjde varannan hand och plockade upp ett par potter på det. Sen, efter 10 timmars spel får jag en av mina första kvalitetshänder. En JJ. Höjer i tidig position och en shortstackad norrman ställer in. Jag snappar och han skakar på huvudet och säger "Good game". Känns ju rätt bra innan han slänger upp KK. Norrmän...

Får några händer senare JJ igen på big blind. Cut off höjer, tjejen på lilla blind synar och jag pushar så klart med mina 20-25bb. Cut off viker blixt och lilla synar blixt. En något oväntad utveckling och jag förstår direkt att hon slowspelat något stort. Typ AA. Härligt att få in det med knektar ftvå gånger samma varv och inte ens få en flipp. Så var den sagan all. Hade i alla fall mycket trevligt vid bordet. Av de 137 startande hamnade jag väl runt 50-strecket. Och topp 60 var allt jag kunde önska mig...Oliver - hör av dig om du vann de 250k som var i förstapris. Jag har för mig att vi bytte procent...

Anledningen till att jag sitter ensam på ett hotellrum i Stockholm är att jag i morgonbitti ska med flyget till Visby för att för första gången hälsa på Svenska Spels huvudkontor. Jag har drömt om att få besöka denna stad i decennier så det ska bli riktigt kul.

Hade egentligen tänkt smita iväg någon timma till CC här, men inser att jag ska stiga upp om fem timmar. Klockan ställd på 05.35. Alla som känner mig får gärna ringa och väcka mig som en liten säkerhet. 05.35 är nämligen tiden då jag gått och lagt mig den senaste veckan.

Nä, nu är det dags att släppa pokerhänderna och vuxet gå och knyta sig utan att vara sömnig. Förmodligen drömmer jag om Ayrton Senna. Det var idag 16 år sedan han körde ihjäl sig på Imola. Många onlinegrinders var knappt födda. Och det känns som det hände igår. Tiden rinner. Trycker sig framåt. Inget gör det mer påtagligt än tanken på döden i ett ensamt hotellrum...

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0