Ett grattis och dagar på CC...

Vi har känt varandra i 17 år nu. I över halva våra liv. Vi har gått på hundratals konserter ihop. Druckit tusentals öl. Spelat oräkneliga antal parti Risk.

Jag lånar ut min mormor ibland. Så att han får ha en också.
- Hej mormor, säger han.
- Hej du, svarar hon.
Mormor har gått med på adoptionen.

I dag, den 18 maj, fyller Optikern 30 år. Det känns underligt. Att vi skulle bli så gamla - närmare 60 än födseln. Men det är fint. Det känns helt ok att åldras med en god vän vid sin sida. Någon som hjälper mig att sätta upp lampor i taket. Någon som man aldrig behöver skämmas inför. Någon som vet om alla ens hemligheter. Någon som man alltid kan lita på. Någon som säger sjukt konstiga saker på fyllan. Det är min Optiker det. Han som jag älskar att åldras med.

Så grattis, min vän!

I övrigt har jag inte hunnit blogga så mycket. Har fått lägga några dagar i veckan på "Dybban flyttar in" och min krönika. Resterande tid har jag spenderat vid pokerborden. Har spelat extra mycket live senaste tiden och koncentrerat mig på cash game. Skulle kunna lägga upp händer hit och dit, men det skulle kosta mer än det skulle smaka för mig då jag ofta möter samma motståndare varje kväll. Som om Omar runt hörnet skulle avslöja receptet på sin kebabsås...

Sitter man och nöter cashgame på CC så lär man sig dock rätt snabbt en hyfsat vinnande strategi. Sluta slaska med draghänder i tidig position och spela stenhårt positionspel. Koncentrera dig på de sämsta spelarna vid bordet och försök spela så många händer som möjligt mot dem. Och våga ta betalt när du träffar! Motståndarna i live cashgame har nästan alltid sämre träffar än vad du tror. Och de älskar att syna ner.

Har i alla fall plussat helt ok. Har som mål att spela in ett fint Vegas-kapital så att jag kan frirulla en massa turneringar.

Men i skit i det nu. På CC får man mer än pengar.

Förra veckan satt jag bredvid en grymt trevlig kille som sa att jag var mycket längre än vad han trodde. Yippiee! Och i går kväll kom det fram en gladlynt prick, som jag aldrig träffat innan, och gav mig en stor kram för att han gillade "Dybban flyttar in". Sånt blir man glad av på riktigt. Mer kramar bland pokerborden!

I kväll blir det go-middag med Norrländskan och kanske en födelsedagswhiskey med Optikern. Om han nu orkar, gamlingen...


Kommentarer
Postat av: Roffe

Grattis till Optikern!

Jag hoppas att vi lyckas sy ihop en reunion det här året. Vore förbannat kul.

2012-05-18 @ 21:57:56
Postat av: Optikern

Det va la en jävla tur jag inte läst detta när vi blev fulla ihop igår. Hade förmodligen klämt ut en tår.

Tack min vän, nu börjar nästa resa!

2012-05-19 @ 14:17:31
Postat av: dybban

Roffe: Det har du helt rätt i. Ett tåg kommer lastat med Optiker och dybban.



Optikern: Ja, man ska passa sig från att läsa när man är full. =)

2012-05-19 @ 15:10:02
Postat av: Roffe

Kom på att jag inte ens vet vad Optikern heter på riktigt. Har klurat ut att han heter Johan, precis som jag själv i mellannamn, och att han har en fånig basker...

2012-05-19 @ 21:09:26
Postat av: Optikern

Baskern är utbytt mot en orange skepparmössa.

2012-05-20 @ 23:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0