Buksvåger med Maradona

Satt och försökte spela in lite semesterkassa på CC i går. Började med en 200kr crazy rebuy där jag hamnade på samma bord som den legendariska Leo. Samtidigt som vi lirade följde vi Spanien-Irland på den nyuppsatta storbildsskärmen i pokerrummet.

Efter en fin räddning av den irländska målvakten Shay Given kläckte en trevlig gaisare, som satt emellan mig och Leo, att han minsann hade provat Givens målvaktshandkar en gång i tiden. Det tyckte jag var rätt coolt. Tills Leo fick luft.

- Ja, men jag har faktiskt klappat Péle på huvudet!

- Att du alltid ska bräcka mig Leo, skakade Gaisaren på huvudet.

Då tog Leo ny sats och berättade om en resa till Brasilien där han träffat på ett ex till en av de bästa fotbollsspelarna genom tiderna.

- Så jag är faktiskt buksvåger med Maradona.

Jag kunde inte annat än tycka lite synd om gaisaren och hans historia om Givens målvaktshandskar. Visst är det en ok målvakt, men i sammanhanget kändes det en aning fjuttigt. Ska man vara buksvåger med någon så är det väl Maradona?

Bustade i början på finalbordet. Cashgamet gick dock bra med ett par inköp plus på 20/20. Det är skitsamma, något som kommer vara glömt inom en veckan.

Jag spelar poker för att vinna pengar. Men det är alla personligheter och historier som verkligen betyder något om hundra år när allt kommer omkring...

Och i natt drömde jag om en naken Maradona. Jag vet inte varför, men scenen utspelade sig i snövit och de sju dvärgarna. Leo var prinsen. Snövit en exflickvän.



För Leos skull så kan vi väl tänka på Maradona som den vänstra bilden, en ung gudabenådad fotbollstekniker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0