Tiltens ansikte

Tilten fick ett eget ansikte häromdagen. Mitt.
 
Blev utdragen i Binions Classic så det svartnade för ögonen. Tog mina saker och drog från bordet, sur som om någon hade tvångsrakat min skalle och tatuerat in ett AIK-emblem i hårbotten. Efter att transliknande vandrat runt på Freemont Street i en kvart, och mumlat svordomar och förbannelser, började jag för en stund tro att jag fått någon psykisk åkomma och behövde söka hjälp.
 
Det räckte med en dubbel whiskey.
 
Självklart blev jag snål efter att ha lagt i väg en liten rostig bil på en turnering och skulle bestämt spara in på taxin hem från Downtown. Tog 5-dollarsbussen som var så överfull att jag fick stå upp i 40 minuter. Svetten dröp längs kinderna och bredvid mig hamnade en överfriskad gammal gubbe. Eller snarare hans blöta armhåla. Det luktade inte jordgubb direkt.
 
Väl hemma på rummet duschade jag bort vilddjuret inom mig. För att under hela kvällen tråka ut Norrländskan med mina historier om hur förträfflig, otursförföljd och missförstådd jag är vid pokerbordet. Att jag ligger flera hundra tusen under EV detta år och egentligen förtjänar att vara mångmiljonär vid det här laget.
 
Hon tittar på mig med sina rådjursögon och säger med ett skratt:
- Men du har ju mig i alla fall...
 
Vilket får en att le tillbaka, hålla käften en stund och sluta tycka synd om sig själv likt en patetisk omvärldsfrämmande snoris.
 
Tilt är för amatörer. Det har jag alltid tyckt. Som pokerspelare får man alltid leva i med- och motgång. Och det är knappast i medgång det avgörs om du är född med det rätta vinnarspsyket eller inte.
 
Edit: Vill ni läsa om hur jag åkte ur Binions Classic och mitt gryende förakt mot fiskekrokarna så kan ni läsa det i min senaste krönika.
...........................................................................................................
I övrigt har det börjat komma hit flera bekanta svenskar. Jag har tyvärr inte hunnit umgås med så många, än. Men i går fick vi i alla fall äran att stifta bekantskap med Mattias legendariska farsa Stellan. En härlig gubbe i kubik. Sådan far sådan son. Sushi, tjöt och poker på Caesars blev det. Njutbart.

Kommentarer
Postat av: Roffe

Precis. Sluta tilta. Det är helt meningslöst. Vi vet ju alla hur kortleken fungerar.
Tilta kan man göra ifall man misslyckas med köttfärssåsen, vilket aldrig händer men ändå.
Norrländskor har för övrigt renögon. Rådjur finns inte där uppe...

2012-06-29 @ 19:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0