SM får vänta lite...

Jag hade planerat att dra till Stockholm i morgon för att spela SM på CC. Men. Blev under veckan smittad av ett virus.
.
Det känns som om det skulle kunna vara dödligt. Just nu äter det mig innifrån. Det täpper till mina luftvägar. Stoppar upp mina tankar genom att fylla huvudet med en molande värk. Skär som rakblad i halsen. Tvingar fram pärlor av svett från min hud. Och översköljer mig med hostattacker.
.
Kort sagt, jag är förkyld. Viilket innebär att det är synd om mig. Mycket synd. Mycket synd.
.
Ligger och kollar på nyheterna. De handlar bland annat om terrormördade barn i Syrien och att en 17-årig flicka hittades hängd i ett träd i går bakom en skolan i Stockholm. I den lilla del av världen som kallas Sverige, i min oas som kallas soffan, lyckas jag ändå få det till att det är synd om mig. En blekfet, snart medelålders man, med en dunkudde bakom huvudet och fötterna vilande på soffbordet bredvid en färsk paradisask och nyköpta blomster i en kristallvas.
.
Mina problem är så mycket större än en täppt näsa och ond hals...
.
Om jag blir bättre åker jag nu och spelar dag 1b på måndag i stället. Några fler som ska dit? Jag hoppas på att det blir en något bättre struktur på turneringen än vad det var förra året, då man började med 10k i marker. 1-timmes blindsperioder förvisso. Men 20k är vi väl ändå värda?
.
Förutom denna oerhört ädla önskan om mer marker så hoppas jag att världen kan få tillfriskna vid min sida. Att fredsplaner och polisutredningar går i rätt riktning. Att vi tänker på dem som verkligen behöver styrka. Och nej, jag ingår inte där...


Kommentarer
Postat av: Erichugo

Give us some "Dybban flyttar in".

2012-06-04 @ 13:11:06
Postat av: dybban

Nytt avsnitt på väg!

2012-06-06 @ 16:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0