Lallar runt

Den svenska sommaren visar sig just nu från sin bästa sida. Och jag försöker ta lite semester från bloggandet. I bland kan det vara skönt att koppla bort allt man brukar tänka på och bara traska runt som den lallare man egentligen är.
 
Just nu består mitt liv av en massa kaffepauser, korvgrillning i det gröna och filosoferande, frisbeegolf i Slottskogen, femkamp på Liseberg, luncher på Linnégatans uteserveringar och heta pokernätter på CC.
 
Har spelat en hel del sen jag kom hem från Vegas. Det kan låta som om speldjävulen till sist fått ett gastkramande tag om min nacke. Men sanningen att säga är värdet aldrig bättre på CC än under sommaren. Människor från värdens alla hörn hälsar på för att förgylla alla grinders halvgråa liv. Jag känner mig som en gammelgädda som bara ligger och väntar på rätt lägen. I går var det en estländare som stod för fiolerna. Att stoppa in 600bb med toppar mot mitt set är helt ok för mig.
 
Ligger 40k plus under denna vecka, vilket får ses som klart godkänd då jag endast huserar på 20/20 Texas. Iremark undrar om jag inte tröttnar på att aldrig ha några svingar. Jag måste ärligt talat säga: Nej. Jag kommer aldrig plussa 100k  per natt som herr highstakes-Mats, men är nöjd ändå. Min pokerkarriär fortsätter i samma stilla bussfil som den rullat på de senaste åren. Jag minskar hellre vinsterna för att riskera noll och intet. För att kunna sova gott om natten.
 
Annars är det är Bruce-feber i Göteborg. Alla pratar om Bossen och hans två konserter på Ullevi ikväll och i morgon. Två konserter: 140 000 åskådare. Det är mäktigt. Det är riktigt mäktigt.
 
Men Springsteen förtjänar det. Det räcker att lyssna på The River för att förstå det.
 
 
Och armarna knottrar sig bara genom att se hans liveframträdanden på Youtube. Hur är det då att vara där på riktigt?
 
 
Jag ger Bruce den här helgen. Så kan jag lalla vidare ett tag till...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Såg att du också blev hypnotiserad i Vegas.

Vi får jämföra upplevelser vid tillfälle.

2012-07-27 @ 17:34:14
Postat av: donRollo

Vet du vad Dybban?
Du är en spelmissbrukare. Trodde aldrig det, men så är faktiskt sanningen. Din förra tjej gråter säkert floder.
Hoppas dock att det går bra för dig. Är dock synnerligen tveksam kring detta.
Ett råd. Ta en lång pokerpaus och fundera kring din fortsatta framtid. Vad vill du göra? Vad vill du bli?
Eller fortsätt i nuvarande bana och vakna upp i rännstenen en kommande dag. För en sak är säker - du är i en nedåtgående spiral...
/donRollo

2012-07-27 @ 18:46:11
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: dybban

Anonym: Låter som en bra tanke. Det var ju helt klart en surrealistisk upplevelse. ;)

Don Rollo: Vet inte vad du vill uppnå med din kommentar. Du är en människa jag inte förstår och inte tycker är speciellt rolig. Och jag tycker ändå att väldigt mycket är roligt.

2012-07-27 @ 19:22:02
Postat av: Hogge

Vet inte varför jag blev "Anonym", det var ju jag, Hogge!

2012-07-27 @ 19:38:31
Postat av: Roffe

DonRollo skriver kommentarer i alla bloggar, undertecknar med sin egen hemsida, och hoppas på att få trafik till sig själv. En total nobody, med mindre koll på poker än vad Jadbäck har på renskötsel.

2012-07-27 @ 21:27:20
Postat av: Roffe

Alltså blockar vi honom hädanefter.

2012-07-27 @ 21:28:14
Postat av: Optikern

DonRollo hobbypsykolog, lekskoleterapeut och allmänt åtlöje.
Lägg ner!

2012-07-27 @ 23:07:17
Postat av: Roffe

Ungefär så Optikerjävel. Jag är förvånad över att "vuxna" människor kan köpa sin egen approach som Roland tycks göra. No brain, no pain...

2012-07-28 @ 22:43:36
Postat av: dybban

Antar att han skriver sina "roliga" kommentarer i diverse bloggar för att någon ska lacka, skriva en blogg och länka till hans sida. Att någon måste ägna sig åt en sån teknik för att skapa trafik säger väl det mesta om personen och sidan.

Då Roffe redan hunnit med ett par precisa bloggar i ämnet så kan jag med gott samvete bara lägga Don Rollo till handlingarna. Långt in i ett mörkt arkiv som förhoppningsvis aldrig ser dagens ljus igen...

2012-07-28 @ 23:02:10
Postat av: Andreas Bergman

Men lol de Luxe. :-)

Klockren projicering från praktpuckot Don Rollo. Det blir alltid så dumt när en generaltönt och loser de Luxe försöker vara cool.

Kolla bara på bilden på Roffes blogg där en posande Rollokola fått för sig att han är både snygg och cool.

Nästan så att Cylinderhattens självgodhet de Luxe bleknar i jämförelse, men bara nästan...;-)

2012-07-30 @ 11:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0