Mot Salzburg

Så var det dags att dra ut i världen för att spela poker igen. Om några timmar går vi upp i ottan och flyger till Salzburg och GSOP.

Nätpokern har gått ok på sistone, inga storcashar men många bäckar små. Vann "500kr Texas" på SvS i söndags bland annat. Det kan vara den turnering på SvS med absolut bäst värde. Det är helt onödigt att spela "korrekt" poker i den turren. Och vad jag menar med det får ni lista ut själva. Jag tomtar mig själv riktigt rejält ibland, så kanske är jag en del av värdet...

När jag till och med drar ut "tur-rosjon" på ett finalbord vet jag att jag springer bra. (Förstår om han börjar tröttna på de där tur-kommentarerna nu, jag är på din sida gamle man. Och jag har nog mest tur i världen själv, så jag kommer aldrig anklaga någon för att vinna på tur.) Tycker dock att jag oftast får in det bra mot min goda grind-kollega, då han verkar ha en förkärlek att syna ner mig med en rätt bred range. Något jag ibland bannar och ibland tacksamt tar emot.

Har inte köpt in mig till GSOP Main Event än (1650$). Om jag orkar spelar jag nog ett live-kval på plats imorgon-kväll. Skulle kroppen strejka köper jag in mig på onsdag då spelet drar i gång.

I övrigt ska jag och Norrländskan åka lite skidor och ha det allmänt gott i de vackra bergen. Om pokern dessutom skulle gå bra så är det bara ett stort plus. Nu har vi i alla fall dubbelt så många chanser att vinna...

Auf wiedersehen! Tror jag i alla fall att det heter. Aldrig har väl någon pluggat tyska så länge och fattat så lite. Någon språkbegåvning har jag aldrig varit. Men ska ändå damma av ett par skolfraser om chans finnes.

- Pass auf!


Kommentarer
Postat av: Andreas Bergman

Räcker väl med att kunna: Alles in! ;-)



Lycka till!

2012-01-31 @ 11:51:10
Postat av: Roffe

Lämna Salzburg efter kortspelet och dra till Kitzbühel några mil söderut. Bättre skidåkning och godare revbensspjäll på Zinnkrug, samt ett jävla röj på Londoner. Dessutom kan varenda en engelska och hälften svenska. Pension Andreas i Aurach, någon km syd är både billigt och bra.(ifall de fortfarande har öppet)och utrustningen kan hyras av Andreas själv. Rum 3 i annexet är Lappens gamla stamrum och en och annan historia kan nog berättas av värdparet...

2012-02-01 @ 16:43:17
Postat av: dybban

Så fort jag åkt ut tänker jag ta utforska så mycket jag kan Roffe!



Tack för tipsen!

2012-02-02 @ 19:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0