Smeknamn

Jag var på barnkalas i förra veckan. Min systerdotter Elise fyllde ett år. Hennes storasyster Nora har precis lärt sig prata, kalla folk vid namn. Mig kallar hon "mobo di ban". Ja, de som förstår bebisspråk förstår ju att det är synonymt med morbror dybban.
.
Jag har aldrig i mitt liv varit killen med smeknamn. Och har varit lite avundsjuk på dem som haft det. De har alltid verkat lite mer omtyckta och roliga. På sin höjda fick jag heta "Simpa" ibland. Inte så orginellt.
.
Det var inte förrän några år sedan jag fick ett eget personligt smeknamn. Allt på grund av pokern, och rena tillfälligheter. Svenska spel bad mig berätta varför jag egentligen kallas för dybban i dagens text.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Jag har alltid trott det va jag som kom på dybban men jag kanske har fel.



Förstår att du va svartis på mitt fräcka smeknamn i våra ungdomsdagar :)

Tror nog bara det är din far som fortfarande kallar mig det.

2012-01-12 @ 14:55:41
Postat av: dybban

Du var nog av uppfinnarna. Men det var fler som inte orkade skriva ut Dybelius på nätet och förkortade till något liknande.



Men du får gärna ta åt dig den stora äran. ;)



Och visst var jag svartsjuk på "F1". Det måste var ett av världshistoriens fulaste smeknamn, eller?

2012-01-12 @ 15:04:18
Postat av: Anonym

Jo, Bez1 ligger inte långt efter heller :)

2012-01-12 @ 17:47:59
Postat av: Anonym

Är det bara jag som inte kommer in på Svenska spel via iPhonen? Kommer bara till någon tråkig mobilsajt. Kolla upp det där Simon. Eller fixa det, du jobbar ju där nu :)

2012-01-12 @ 23:26:36
Postat av: dybban

Jag har samma problem. Ska se vad jag kan göra. ;)

2012-01-12 @ 23:57:58
Postat av: Wild reciever

Smygpremiär idag - www.bluesbreaker.se

2012-01-14 @ 10:47:21
Postat av: Micke

Hej!



Tack för en undrbar blogg. Nu när du börjat skriva för "den mörka sidan" vill man ju ändå följa dig. Men när jag trycker på länken ovan kommer jag bara till en säker sida från SvS med odds och dylikt och jag måste registrera mig. Varför kan jag inte se din blogg hos SvS?



(jag har inget konto hos SvS och vill inte ha det heller, samt surfar med mobilen)

2012-01-16 @ 11:21:32
Postat av: Micke

Såg att det var fler som hade samma problem. Vi är nog många där ute som surfar med iPhones och vill följa dig... :-(

2012-01-16 @ 11:24:38
Postat av: dybban

Tjena Micke,



Kul att du ändå vill följa mig. ;)



Har full koll på problemet. Det går helt enkelt inte att använda deras hemsida fullt ut när man surfar via mobil. I stort går det bara att lämna in tipset. Du ska dock inte behöva registrera något konto för att läsa min krönika. Den ligger under poker på hemsidan och kan läsas av vem som helst. Om man nu inte surfar på mobilen vill säga...



Ska kolla upp om det är tal om någon utveckling på den fronten då jag vet att allt fler surfar på mobilen, bland annat jag själv. ;)



Allt gott.



mvh, Simon

2012-01-16 @ 16:05:46
Postat av: Micke

Trist, men det "statliga" brukar ju inte direkt vara iframkant på teknik och utveckling ;-)



Men tack för snabbt svar...



Ha en underbar måndag!

2012-01-16 @ 17:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0