Drömmar och en 20:e plats...

Som vanligt hamnade jag i någon slags koma efter att ha kommit hem efter en pokerresa. Jag slutade till sist på en 20:e plats i GSOP Salzburg. När jag dubblade med AK mot AQ under dag 3:s första hand kändes det dock som min dag. När jag några varv senare fick in det med J10 mot A7 och turnar en knekt var jag helt säker på att jag skulle nå en topplacering. Men lika snabbt som fru fortuna ger kan hon ta. Rivrade stege som big blind mot lilla blind. Han hade dock högre stege och jag tappade nästan allt och var snart all in med A2 mot QQ för resten av stapeln. Där tog dybbanturen slut och jag fick se mig besegrad för denna gång. Tråkigt att vara så nära, och ändå så långt borta. Men det är livet i ett nötskal som pokerspelare.

Liverullen plussade i alla fall så nu har jag massa euro som jag inte vet vad jag ska göra av. Gammal smålänning som jag är vägrar jag växla in dem. Förlorar ju tusenlappar på det. Jädrar vad Forex gör bra affärer alltså.

I dag skiner solen i Göteborg. För första dagen på länge känns världen vacker. Det nästan spritter i kroppen. Ska ge mig ut på stan med Norrländskan och göra sånt där par gör. Köpa toapapper och värmeljus. Skitig och romantisk vardag på samma gång. Livet på en pinne.

Ringde William Thorson i går för att göra en liten intervju med honom. Han är bra på att snacka den gubben. Behandlade väl allt från religion till världspolitik och hur han håller Tony G tyst. Till sist kom vi även in på Pokerförbundet och SM. Det visade sig att vi hade samma syn på det mesta. Och på något sätt eldade vi upp varandra.

På olika håll skrev William och jag varsin blogg och vi fick förvånansvärt bra respons. Nu vet jag att det är så mycket svårare än jag ger sken av att lyckas få i hop det. Även om SvS och CC själva skulle nappa på idén och arrangerar SM ihop med Pokerförbundet så finns det lagar och regler som de måste rätta sig efter och som antagligen kommer att sätta käppar i hjulet för allt. Men man kan väl ändå få drömma lite? Även om det inte blir av så är jag helt övertygad om att ett gemensamt SM på CC skulle vara det bästa för både förbundet och pokern i Sverige.

Resultatet skulle bli rekord i antalet deltagare. Rekord i prissumma. Rekord i antalet medlemmar för Pokerförbundet. Rekord i mediabevakning. Rekord i folkfest. En jädra massa rekord helt enkelt.

Om det lockar så många spelare som jag tror att det skulle locka ser jag till exempel inte varför det inte skulle kunna bli en tv-produktion av det hela. Tänk er poker på svensk tv igen? Mumma. Ok. Nu drömmer jag igen. Men der var ju tillåtet, tror jag...

Kommentarer
Postat av: Roffe

Det ni drömmare inte vill begripa, är att svensk poker består av mycket mer än SM.

Samma jävla jollrande år efter år...



SvS/CC samarbetar inte med organisationer som stödjer pokerklubbar, eftersom de räknas som kriminella. Det här har varit på tavlan för flera år sedan. Jag blir fan brydd...

2012-02-09 @ 15:53:54
Postat av: Andreas Bergman

Jag skulle också vilja se mycket mera svensk poker-tv. Bra poker-tv. Det mesta som sänts är inget vidare, så det finns som tur är mycket att jobba på. Nya grepp och betydligt proffsigare och kunnigare kommentatorer vore något att bygga på.

2012-02-09 @ 21:58:06
Postat av: Anonym

Dybban for president

2012-02-10 @ 08:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0